دعوت نامه ویزای توریستی کانادا

دعوت نامه ویزای توریستی کانادا

دعوت نامه ویزای توریستی کانادا، یکی از مدارک مورد نیاز این ویزا است که وجود آن در پرونده درخواست ویزای توریستی، می تواند به شما کمک زیادی کند؛ البته که نداشتن دعوتنامه، به این معنی نیست که امکان دریافت ویزای توریستی کانادا را ندارید اما داشتن آن شانس اخذ ویزا را افزایش می دهد.

دعوت نامه ویزای توریستی کانادا چیست؟

دعوت نامه ویزای توریستی کانادا، نامه ای است که در دو حالت رسمی و غیر رسمی می تواند از طرف اعضای خانواده، دوستان و آشنایان شما که مقیم کانادا هستند یا از جانب سازمان های مختلف با اهداف متفاوت، صادر شود.

به موجب دعوت نامه توریستی رسمی که در دفاتر اسناد رسمی کانادا اصطلاحا نوتاری شده باشد، دعوت کننده یا inviter، میزبان فرد دعوت شده برای مدت مشخصی که در این نامه قید شده است، می باشد. ولی در دعوت نامه غیر رسمی که تقریبا اعتباری ندارد، صرفا از شما دعوت می شود که در کانادا با هدف مشخصی حضور داشته باشید.

توجه داشته باشید دعوت نامه ای که از کانادا و از طرف اعضای نزدیک خانواده، خویشاوندان و یا دوستان برای شما ارسال می شود در صورتی که در نوتاری ثبت شده و فول گارانتی باشد، می تواند شانس دریافت ویزای توریستی شما را افزایش دهد اما آن را تضمین نمی کند. در صورتی که بعد از درخواست با وجود دعوت نامه رسمی، ویزای توریستی کانادا ریجکت شد امکان دفاع از پرونده شما در کورت زیاد است.

میزبان دعوت نامه ویزای توریستی کانادا

دعوت نامه ویزای توریستی کانادا می تواند به درخواست افراد مقیم موقت، دائم یا شهروند کانادا صادر شود. اگر فرد میزبان، مقیم موقت کانادا باشد تنها در صورتی که ویزای کار داشته باشد می تواند برای اعضای خانواده، دوستان و آشنایان دعوتنامه ارسال کند. فرد دارنده ویزای تحصیلی نیز می تواند برای اعضای نزدیک خانواده خود مانند والدین، همسر، فرزند، خواهر و برادر دعوتنامه ارسال نماید.

اما افراد مقیم دائم یا شهروند کانادا می توانند تحت هر شرایطی برای اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خود دعوت نامه ارسال کنند.

انواع دعوتنامه کانادا برای ویزای توریستی

انواع دعوتنامه ای که از کانادا می تواند برای پرونده ویزای توریستی شما ارسال شود با توجه به نسبتی که با فرد مقیم کانادا دارید، در ادامه عنوان شده است. به تفاوت سوپر ویزا و ویزای توریستی والدین همچنین نکاتی که در ادامه عنوان شده اند، توجه داشته باشید.

دعوت نامه کانادا برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ

درخواست ویزای توریستی کانادا برای والدین تحت عنوان سوپر ویزا شناخته می شود که البته پدربزرگ و مادربزرگ نیز در این دسته ویزا قرار می گیرند.

ناگفته نماند سوپر ویزای کانادا ویزای توریستی multiple یا مولتیپل 10 ساله است که به دارنده آن اجازه می دهد با هر بار ورود به کانادا، 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد. صدور سوپر ویزا فقط در صورتی است که فرزندان یا نوه های شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشند.

در صورتی که با ویزای تحصیلی یا مجوز کاری، به صورت موقت ساکن کانادا باشید، امکان ارسال دعوت نامه برای والدین وجود دارد اما توجه داشته باشید ویزای والدین شما در این حالت ویزای توریستی عادی کانادا می باشد. بنابراین داشتن دعوت نامه برای والدین تنها کار آنها را برای ورود به کانادا ساده تر می کند اما همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم تضمینی بر دریافت ویزای توریستی کانادا نیست.

دعوت نامه کانادا برای همسر

در صورتی که همسر شما مقیم موقت کانادا بوده و ویزای تحصیلی یا کاری داشته باشد، ویزای شما زیر مجموعه ای از نوع ویزای همراه خواهد بود. به این معنی که در طول دوره اقامت موقت همسر خود، می توانید وی را همراهی کنید، همچنین از اجازه کار یا تحصیل برخوردار خواهید بود. فرزندان شما نیز می توانند با ویزای توریستی کانادا شما را در طول این سفر همراهی کنند.

دعوت نامه کانادا می تواند در موارد زیر نیز صادر شود، در صورتی که مقیم موقت باشید فقط اعضای خانواده درجه یک و اگر مجوز کار موقت داشته باشید و در کانادا کار کنید، دوستان و آشنایان شما نیز می توانند به این لیست اضافه می شوند.

نمونه دعوت نامه کانادا برای خواهر

نمونه دعوت نامه کانادا برای برادر

نمونه دعوت نامه کانادا برای دوستان

نمونه دعوت نامه کانادا برای سایر خویشاوندان

برای تمامی موارد فوق یعنی دعوتنامه کانادا برای خواهر، برادر، دوستان و سایر خویشاوندان، می توانید از نمونه دعوت نامه زیر جهت تکمیل پرونده درخواست ویزای توریستی در سایت اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید.

نمونه دعوت نامه برای خویشاوندان

نمونه دعوتنامه ویزای توریستی کانادا برای خانواده و خویشاوندان توسط موسسه مهاجرتی افق ماندگار

 

نحوه نوشتن دعوت نامه برای ویزای توریستی کانادا

این بخش برگردان کامل متن سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا درباره دعوت نامه ویزای توریستی کانادا است:

گاهی اداره مهاجرت کانادا برای ویزای توریستی درخواست دعوت نامه می کند و این موضوع در صورتی است که شما بستگانی در کانادا داشته باشید. در این لینک با قاطعیت اعلام شده که ارائه دعوت نامه، صدور ویزای توریستی شما را تضمین نمی کند چرا که آفیسر اداره مهاجرت شخص شما و پرونده شما را جهت صدور ویزا بررسی می کند نه فردی که برای شما دعوتنامه ارسال کرده است.

اطلاعاتی که دعوت کننده باید در متن نامه رسمی یا دعوتنامه عنوان کند:

درست است که نوشتن دعوتنامه به معنی این نیست که دعوت کننده مسئول فردی است که وارد کانادا شده اما هنوز هم باید به چارچوب قول هایی که در دعوت نامه داده عمل کرده و مهمتر از آن حقیقت را بیان کند. پس از آن این نامه را به فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا ارسال نموده و به عنوان یکی از مدارک درخواست ویزای اقامت موقت توریستی، در پرونده وی قرار می گیرد.

اطلاعات فرد متقاضی که باید در دعوتنامه عنوان شود، عبارتند از نام کامل، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت و شماره تلفن، ارتباط دعوت کننده با فرد متقاضی ویزای توریستی کانادا، هدف از سفر، مدت زمان اقامت فرد متقاضی در کانادا، محل یا آدرسی که متقاضی در آن سکونت خواهد داشت، نحوه پرداخت برای خریدهای مختلف، زمان بازگشت فرد متقاضی.

اطلاعاتی که توسط دعوت کننده یا میزبان باید ارائه شود:

  • نام کامل، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن در کانادا، عنوان شغلی، اینکه شهروند یا مقیم دائم کاناداست، کپی مدارکی که وضعیت اقامت شما در کانادا را اثبات می کند مانند: گواهی تولد کانادایی در صورتی که در کانادا متولد شده اید، کارت شهروندی کانادا در صورتی که شهروند رسمی کانادا هستید، کپی کارت اقامت دائم کانادا یا PR و یا IMM 1000 proof of landing (در صورتی که مقیم دائم کانادا هستید)
  • جزئیات اطلاعات خانوادگی مانند نام ها و تاریخ های تولد همسر و فرزندان وابسته

توجه: در صورتی که برای درخواست سوپر ویزای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ، دعوتنامه می نویسید:

دعوت نامه شما باید شامل تعهد حمایت مالی برای دوره اقامت آنها در کانادا، همچنین لیست و تعداد افرادی که به نوعی دعوت نامه شما را تحت تاثیر قرار می دهند. به عنوان مثال میزان درآمد شما برای حمایت مالی شما، همسر و فرزندان وابسته تان به علاوه والدینی که تحت دعوت نامه برای آنها درخواست ویزای توریستی می دهید، باید کافی بوده و علاوه بر آن برای سایر افراد یعنی پدر و مادر همسرتان همزمان درخواست نداده باشید یا در صورت درخواست، درآمد شما کافی باشد.

این اطلاعات صرفا راهنمای کلی اداره مهاجرت کانادا برای دعوت نامه ویزای توریستی است و دعوتنامه باید توسط فرد دعوت کننده به عنوان میزبان نوشته شود.

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا

در صورتی که تمایل به دریافت ویزای توریستی کانادا دارید، بهتر است از مدارک لازم برای اخذ این نوع ویزا اطلاع داشته باشید. به طور کلی مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر، ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه، سند ازدواج، کارت پایان خدمت
  • ارائه بایومتریک یا انگشت نگاری در مراکز درخواست ویزای کانادا یا VAC (Visa Application Center) در یکی از کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه، امارات، ارمنستان، گرجستان، عراق و غیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری به همراه ترجمه
  • ارائه سابقه سفر که با عنوان تراول هیستوری شناخته می شود به علاوه برنامه سفر که هدف شما از سفر توریستی به کانادا را کاملا مشخص می کند
  • ارائه تمکن مالی و گردش حساب 6 ماهه
  • ارائه دعوت نامه معتبر فول گارانتی از جانب بستگان در کانادا

 

نقش دعوت نامه در درخواست ویزای توریستی کانادا

به طور کلی داشتن دعوت نامه هنگام درخواست ویزای توریستی کانادا، تضمینی بر دریافت آن نیست. زمانی که دعوت نامه ای از یکی از اعضای خانواده، دوستان و یا آشنایان در پرونده خود قرار می دهید، شانس دریافت ویزای ویزیتوری بیشتر می شود اما به این موضوع توجه داشته باشید که صدور ویزا تماما تصمیم افسر ویزای کانادا است و همانطور که تجربه ما نشان می دهد، حتی با وجود دعوت نامه، امکان ریجکتی ویزای توریستی کانادا وجود دارد چرا که هدف بررسی پرونده شخص شماست نه فرد دعوت کننده.

هزینه دعوتنامه کانادا برای ویزای توریستی

هزینه ویزای کانادا با دعوت نامه کاملا بستگی به نوع دعوت نامه دارد. در رابطه با هزینه های ویزای توریستی قبلا صحبت کرده ایم؛ به صفحه ویزای توریستی کانادا گروه مهاجرتی افق ماندگار مراجعه کنید. اگر دعوت نامه شما از جانب اعضای خانواده، دوستان و آشنایان صادر شود یا حتی در دفاتر اسناد رسمی کانادا نوتاری شده باشد، حتی برای عزیزان شما هزینه زیادی ندارد.

هزینه نوتاری برای دعوتنامه ویزای توریستی کانادا با توجه به استان و دفتر اسناد رسمی منطقه ای که بستگان شما در کانادا به آن مراجعه می کنند از 10 تا 100 دلار متغیر خواهد بود.

فروش دعوتنامه توریستی کانادا

اگر اقدام به دریافت دعوت نامه تقلبی یا جعلی از افرادی که متصدی فروش دعوتنامه توریستی کانادا هستند، کنید – که معمولا سازمان ها و آژانس های مسافرتی خاصی، صدور دعوتنامه به بهانه های گوناگون را انجام می دهند، و به هیچ عنوان توسط گروه مهاجرتی افق ماندگار توصیه نمی شود- معمولا هزینه های هنگفتی دارد که نهایتا تاثیری در روند صدور ویزای توریستی شما نخواهد داشت.

حتی با ریسک منع ورود به کانادا تا 5 سال مواجه خواهید شد؛ یعنی در صورتی که افسر ویزا متوجه تقلبی بودن دعوتنامه شود، می تواند حکم منع ورود و بررسی پرونده شما تا 5 سال آینده را صادر کند. این موضوع در پرونده مهاجرتی و سوابق شما نیز نگهداری می شود و حتی بعد از 5 سال نیز باز هم ممکن است با مشکل مواجه شوید.

 

ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه

طی دو سال گذشته افراد زیادی به مجموعه ما مراجعه کرده و درخواست ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه داشته اند چرا که تنها تمایل به امتحان کردن شانس خود داشته اند. اگر شما نیز بستگانی در کانادا ندارید، اما سابقه سفر دارید، می توانید شانس خود را به عنوان توریست برای ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه نیز امتحان کنید.

اعتبار دعوتنامه کانادا برای ویزای توریستی

اینکه مدت اعتبار دعوتنامه کانادا برای ویزای توریستی چقدر است، بستگی به تاریخی دارد که فرد میزبان یا دعوت کننده شما داخل دعوتنامه قید می کند، توجه داشته باشید که نوشتن دعوت نامه برای ویزای توریستی کانادا همانطور که قبلا نیز چارچوب مشخص خود را دارد (که ترجمه آن از سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا عنوان شد).

به عنوان مثال اگر زمان ارسال درخواست ویزای توریستی شما ماه می امسال و تاریخی که دعوت کننده در دعوت نامه قید کرده تا ژانویه است، در صورتی که درخواست شما در این مدت ریجکت شود، اعتبار دعوتنامه شما تا ژانویه خواهد بود و می توانید مجددا با همان دعوتنامه برای ویزای توریستی تا ژانویه اقدام نمایید.

اما اگر ماه می امسال درخواست داده باشید و تاریخ مندرج در دعوت نامه ماه آگوست باشد، در صورتی که ریجکت شوید، طبیعتا مدت اعتبار دعوتنامه کانادای شما منقضی می شود و باید دعوت نامه جدیدی در پرونده خود قرار دهید.

تاثیر داشتن دعوت نامه بر تصمیم افسر اداره مهاجرت کانادا

همانطور که قبلا نیز عنوان شد، به طور کلی داشتن دعوت نامه تاثیر مثبتی در پرونده شما دارد و شانس دریافت ویزای توریستی کانادا را افزایش می دهد اما نمی تواند دلیل محکمی بر تصمیم افسر ویزا در رد یا تایید درخواست شما داشته باشد. در این موضوع که دعوت نامه دارای بار ارزشی است شکی نیست اما حتی با داشتن دعوت نامه از اعضای نزدیک خانواده خود، همیشه آماده ریجکت شدن نیز باشید چون همانطور که عنوان شد، تصمیم گیرنده نهایی افسر ویزا خواهد بود.

 

سوالات متداول دعوت نامه ویزای توریستی کانادا

در این بخش به تعدادی از سوالات متداولی که کلاینت های ما درباره دعوتنامه ویزای توریستی کانادا پرسیده اند، پاسخ می دهیم. امید که شما نیز پاسخ خود را دریافت کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره دعوت نامه ویزای توریستی کانادا حتما با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس حاصل فرمایید.

چارچوب دعوت نامه ویزای توریستی کانادا به چه صورت است؟

قالب دعوت نامه ویزای توریستی کانادا در سایت رسمی اداره مهاجرت این کشور عنوان شده که ترجمه آن در همین صفحه به طور کامل قرار داده شده است. علاوه بر آن می توانید به نمونه دعوتنامه کانادا برای خویشاوندان نیز مراجعه کنید. در صورتی که سوالات بیشتری داشتید در جلسات مشاوره تلفنی ( 05131071 ) در خدمت شما خواهیم بود.

اگر دعوت نامه تقلبی در پرونده خود قرار دهم، چه عواقبی برای دریافت ویزای توریستی کانادا دارد؟

دعوت نامه تقلبی یا جعلی دعوت نامه ای است که متاسفانه برخی افراد، سازمان ها و آژانس های مسافرتی سودجو، در قبال دریافت مبالغ معمولا دلاری برای شما صادر و در پرونده شما قرار می دهند. دعوتنامه ای که به این صورت صادر می شود هیچ ارزشی برای شخص شما نخواهد داشت و مهمتر از آن در صورتی که افسر ویزا متوجه جعلی یا تقلبی بودن دعوتنامه ویزای توریستی شما شود، خطر منع ورود به کانادا تا 5 سال را برای شما در پی خواهد داشت.

موضوع تقلب یا نداشتن صداقت در ارائه اطلاعات صحیح هنگام ارسال درخواست ویزا، عواقب سنگینی برای فرد متقاضی دارد که به شما توصیه می کنیم هیچگاه به آن فکر نکنید.

احتمال ریجکتی ویزای توریستی کانادا با داشتن دعوت نامه وجود دارد؟

بله، وجود دعوت نامه در پرونده درخواست ویزای توریستی کانادا، تنها می تواند بار ارزشی داشته باشد اما اینکه برای شما ویزای توریستی صادر می شود یا خیر بستگی به وضعیت شخص شما، مدارک و نحوه ارسال درخواست شما دارد نه فردی که از شما دعوت به حضور در کانادا می کند.

نحوه دریافت دعوت نامه کانادا برای ویزای توریستی به چه صورت است؟

همانطور که قبلا عنوان کردیم تنها در صورتی که بستگانی (اعضای خانواده درجه 1 مانند همسر، فرزندان، والدین، خواهر، برادر) و یا آشنایان دور حتی دوستانی در کانادا دارید می توانید از آنها بخواهید تا برای شما دعوت نامه بنویسند و ارسال کنند.

تفاوت دعوت نامه و ویزای کانادا در چیست؟

دعوت نامه، نامه ای رسمی است که توسط خانواده، دوستان و آشنایان از کانادا برای شما ارسال می شود و می تواند به عنوان یکی از مدارک درخواست ویزا در پرونده شما قرار گیرد اما ویزای کانادا، مجوز ورود و خروج شما به/ از کانادا می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *