ویزای استارتاپ کانادا

صفر تا صد ویزای استارتاپ کانادا

استارتاپ ها، شرکت های نوپایی هستند که با هدف ارائه یک محصول یا خدمات منحصر به بازار تاسیس شده اند.
دریافت ویزای استارتاپ کانادا، نیازمند داشتن ایده خلاقانه تجاری و یا یک اختراع مناسب و کاربردی است و متقاضی با راه اندازی آن در کانادا می تواند از اقامت دائم بهره مند شده و به کانادا مهاجرت کند. در ادامه این مقاله به طور خلاصه به موارد زیر اشاره شده است:

  • قوانین جدید ویزای استارتاپ کانادا در سال 2024
  • هدف صدور ویزای استارت آپ توسط اداره مهاجرت کانادا
  • شرایط ویزای استارتاپ کانادا از جمله نشان دادن حداقل سطح CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسه و سایر مدارک مورد نیاز
  • ویژگی های ایده های تجاری استارت آپ ویزای کانادا
  • جزئیات مربوط به ارائه نمرات آزمون و سطح زبان انگلیسی یا فرانسه
  • تمکن مالی ویزای استارتاپ کانادا به عنوان مهمترین شرط دریافت هر ویزایی
  • درخواست ویزا، نحوه اپلای و فرم های ویزای استارت آپ کانادا
  • هزینه ویزای استارتاپ کانادا به همراه جزئیات
  • مدت زمان صدور ویزای استارت آپ بعد از انگشت نگاری
  • مزایای اقتصادی صدور ویزای استارتاپ کانادا
  • دریافت مجوز کار از طریق ویزای استارت آپ
  • میزان وجوه نقدی که می توانید همراه خود به کانادا ببرید
  • خرید ویزای استارت آپ کانادا

آخرین اخبار مهاجرت به کانادا ، قوانین جدید استارتاپ کانادا

برای سازمان های تعیین شده یا designated organizations که حامی ایده های تجاری یا استارتاپ بودند، سقف سالانه تعیین شد؛ این سقف برای ویزای استارتاپ کانادا تا تاریخ 31 دسامبر 2026 وجود خواهد داشت.

هر سال تقویمی، اداره مهاجرت کانادا فقط 10 درخواست گروهی کامل را در هر سازمان تعیین شده در نظر خواهد گرفت. درخواست ها بر اساس اولویت اول بررسی خواهند شد. اگر پس از پر شدن سقف سالانه، درخواست خود را ارسال کردید اداره مهاجرت درخواست ویزای استارت آپ شما را بررسی نخواهد کرد و هزینه یا فی اپلیکیشن را به شما باز خواهد گرداند.

زمانی که درخواست اقامت دائم خود را ارسال می کنید و در حال بررسی توسط اداره مهاجرت است، می توانید برای مجوز کار موقت جهت کار در کانادا و شروع به ایجاد بیزینس خود اپلای کنید.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا از جمله برنامه های مهاجرتی دائم به این کشور می باشد که با هدف ایجاد بیزینس و کسب و کارهای مختلف توسط کارآفرینانی که قصد مهاجرت دارند، ایجاد شده است. این بیزینس ها باید ویژگی هایی نوآوری، ایجاد شغل در کانادا برای مردم محلی و توان رقابت در سطح جهانی را داشته باشند. 

شرایط ویزای استارتاپ کانادا

در صورتی می توانید برای ویزای استارتاپ کانادا درخواست خود را ارسال کنید که حداقل پیش نیازها یا مدارک لازم برای این موضوع را داشته باشید. شرایط ویزای استارتاپ کانادا عبارتند از:

  • داشتن یک ایده خلاقانه تجاری و یا یک اختراع مناسب و کاربردی
  • داشتن حداقل سطح زبان CLB 5 در زبان انگلیسی/فرانسه
  • داشتن تمکن مالی به اندازه یک سال زندگی در کانادا برای خود و اعضای خانواده
  • داشتن “نامه حمایت” از یک گروه سرمایه گذاری(انکوباتورها) در کانادا

در ادامه درباره هر یک بیشتر توضیح خواهیم داد.

ویژگی های ایده تجاری استارت آپ ویزا

به طور کلی ایده تجاری شما برای درخواست استارتاپ ویزا باید سه شرط اصلی زیر را داشته باشد:

  • نوآورانه باشد
  • در کانادا اشتغال زایی کند
  • قابلیت رقابت در بازار جهانی را داشته باشد

بیزینس واجد شرایط به این معنی است که بیزینسی که شرایط زیر را داشته باشد، ایجاد کرده اید:

زمانی که نامه حمایتی از سازمان تعیین شده یا designated organization دریافت کرده باشید: هر متقاضی، مالک 10% یا بیشتر از حق رای مرتبط با تمام سهام موجود در شرکت در آن بازه زمانی است (حداکثر تا 5 نفر به عنوان مالک می توانند درخواست دهند) و متقاضیان و سازمان تعیین شده به طور مشترک بیش از 50٪ از کل حق رای مربوط به تمام سهام شرکت را که در آن زمان موجود است، در اختیار دارند.

در صورتی که درخواست شما موفقیت آمیز باشد، باید بیزینس خود را در کانادا ایجاد کنید؛ بیزینس خود را از داخل کانادا به صورت فعال مدیریت کنید؛ بخش مهم بیزینس شما باید در کانادا باشد.

از طریق یک طرح تجاری مناسب می توان پرونده بین ۱ تا ۷ نفر را برای درخواست اقامت دائم کانادا ارسال کرد ولی نکته مهم این است که اگر درخواست هر یک از افراد ریجکت شود و یا انصراف دهد کل پرونده متقاضیان رد شده و باید مجددا درخواست را تنظیم و ارسال نمایید. باید توجه داشته باشید که هر یک از سهامداران باید نهایتا صاحب حدود ۱۰% سهام باشند.

سطح زبان استارتاپ ویزای کانادا

در روش ویزای استارتاپ کانادا حداقل سطح زبان معادل CLB 5 تعیین شده است؛ در صورتی که آزمون زبان انگلیسی آیلتس جنرال شرکت کرده و نتایج خود را دریافت کرده اید معادل این نمرات را باید ارائه دهید. 

باید در یکی از آژانس های تایید شده، آزمون زبان خود را بگذرانید و نتایج را همراه درخواست خود ارسال نمایید. در غیر اینصورت اداره مهاجرت درخواست شما را بررسی نمی کند. اگر حداقل شرایط زبان را نداشته باشید، درخواست شما پذیرفته نمی شود.

ReadingWritingListeningSpeakingCLB level
۴۵۵۵۵

 

در صورتی که هدف شما زندگی در ایالت های فرانسوی زبان است، حتما در آزمون زبان فرانسه TEF شرکت کنید و معادل CLB 5 را در آزمون زبان فرانسه ارائه دهید.

ReadingWritingListeningSpeakingCLB level
۱۵۱۲۲۶۱۸۱۲۲۶۵

تمکن مالی استارتاپ ویزای کانادا

دولت کانادا حمایت مالی کافی برای مهاجران ویزای استارتاپ ارائه نمی دهد. زمانی که برای این ویزا درخواست می دهید، باید مدارکی مبنی بر تمکن مالی خود یا اعضای خانواده تان بعد از رسیدن به کانادا ارائه دهید؛ نمی توانید این پول را از شخص دیگری قرض بگیرید.

مقدار پولی که نیاز دارید به تعداد اعضای خانواده شما بستگی دارد. اداره مهاجرت کانادا هر سال این مقادیر را آپدیت می کند. جدول زیر تمکن مالی ویزای استارتاپ آپدیت 3 ژوئن 2024 را نشان می دهد. 

تعداد اعضای خانواده

تمکن مالی مورد نیاز (به دلار کانادا)

1

14690

2

18288

3

22483

4

27297

5

30690

6

34917

7

38875

اگر بیشتر از 7 نفر بود، برای هر عضو اضافی خانواده

3958

مقدار پولی که باید در کانادا همراه داشته باشم

برای اینکه بدانید چه مقدار پول می توانید همراه خود به کانادا بیاورید، به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه نمایید. تا جایی که ممکن است همراه خود پول بیاورید تا یافتن خانه و اسکان برای شما راحتتر شود. البته در ادامه همین مقاله حداقل درآمد مورد نیاز در کانادا برای زندگی را به شکل جدولی دیگر ارائه داده ایم.

دریافت نامه حمایتی از سازمان های تعیین شده برای استارتاپ ویزا

در استارتاپ ویزای کانادا ، شما باید بتوانید گروه های سرمایه گذاری به نام Business incubators که دولت کانادا تعیین کرده است را متقاعد کنید که ایده شما خلاقانه و نوآورانه است. در این صورت یک نامه حمایت به نام “Letter of support” را دریافت خواهید کرد این نامه نشانگر آن است که ایده شما قابلیت تجاری سازی در کانادا را دارد.

انکوباتورها مراکز رشد هستند. آنها پولی به استارتاپ ها نمی‌دهند و اصولا مبالغی هم دریافت می کنند و نقش آنها آماده سازی و آموزش برای شروع کار استارتاپ ها هستند. آنها در خصوص نحوه شروع، رشد کسب و کار ها و همچنین راه‌های افزایش سرمایه آموزش می‌دهند. نقش دیگر انکوبارتورها نظارت بر روند رشد شرکت هاست.

باید نامه حمایت از سازمان تعیین شده یا designated organizations داشته باشید (سازمان های تعیین شده یا designated organizations، گروه های تجاری هستند که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارت آپ های احتمالی تایید شده اند. باید:

  • با سازمان تعیین شده در تماس باشید تا در رابطه با نحوه حمایتشان اطلاعاتی اخذ نمایید.
  • سازمان مورد نظر را متقاعد کنید که ایده بیزینسی شما ارزش حمایت دارد.
  • نامه حمایت از سازمان تعیین شده دریافت کنید.

فرآیند ارائه ایده برای هر سازمان متفاوت است. هر سازمان، شرایط خاص خود را دارد. برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود که مفهوم کسب و کار خود را شخصا ارائه کنید یا جزئیات طرح بیزینس خود را ارسال نمایید. سازمان مربوطه گواهی تعهد را مستقیما برای اداره مهاجرت کانادا ارسال خواهد کرد. در واقع این گواهی مدرکی مهاجرتی برای ارزیابی درخواست ویزای استارتاپ شماست.

درخواست ویزای استارتاپ کانادا

مرحله اول در درخواست ویزای استارتاپ کانادا به عنوان یکی از روش های درخواست اقامت دائم کانادا، ارائه بایومتریک یا انگشت نگاری است. در اغلب موارد، باید انگشت نگاری و عکس (بایومتریک) را بعد از سابمیت یا ارسال مدارک ارائه دهید. برای اینکه بدانید چه کسانی به بایومتریک نیاز دارند و فرآیندهای درخواست جدید به چه نحوی است، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

افراد بین 14 تا 79 سال، باید اثر انگشت و عکس (بایومتریک) را برای هر درخواست اقامت دائمی که ارسال می کنند،  ارائه دهند. حتی اگر در گذشته بایومتریک ارائه داده اید و هنوز معتبر است.

نکته مهم در این رابطه این است که ایران مرکز بایومتریک یا VAC ندارد و برای انگشت نگاری باید حتما به یکی از کشورهای همسایه که در مقاله ای با همین موضوع مشخص کردیم، مراجعه نمایید.

نحوه اپلای برای ویزای استارتاپ کانادا

از تاریخ 14 اکتبر 2022، اپلای به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت کانادا اجباری است. راهنمای دستورالعمل (IMM 5759) به شما کمک می کند تا فرم ها را به درستی پر کنید. باید تمامی فرم ها، مدارک لازم، امضاها (در صورت لزوم)، نتایج آزمون زبان و رسید پرداخت هزینه های بررسی پرونده یا اپلیکیشن فی را ارائه دهید. در صورتی که هر یک از موارد فوق در پرونده شما وجود نداشته باشد، درخواست شما کامل نخواهد بود و اداره مهاجرت کانادا، بدون بررسی، پرونده استارتاپ ویزای شما را برگشت می دهد.

تمامی پاسخ های شما باید کامل و صحیح باشند. اگر اداره مهاجرت متوجه انتقال اطلاعات اشتباه شود یا جزئیات مهمی را از قلم انداخته باشید:

  • درخواست شما ریجکت می شود
  • درخواست شما غیر قابل قبول شناخته می شود و
  • ممکن است پنج سال از ورود به کانادا به هر دلیلی محروم شوید

فرم های ویزای استارتاپ کانادا

توجه داشته باشید که فرم های آنلاین دیجیتال استارتاپ ویزای کانادا را برای خود و اعضای خانواده 18 سال به بالا پر کنید:

  • فرم درخواست عمومی برای کانادا (IMM 0008)
  • جدول A – سابقه/ اظهارنامه (IMM 5669)
  • فرم اطلاعات تکمیلی خانوادگی (IMM 5406)
  • اطلاعات تکمیلی – سفرهای شما (IMM 5562)

همچنین باید فرم های PDF زیر را پر کنید:

(نیازی به امضای آنها نیست؛ همراه با درخواست آنلاین خود آنها را آپلود کنید؛ به عنوان متقاضی اصلی، به صورت الکترونیکی در اپلیکیشن برای تمامی متقاضیان از جمله اعضای خانواده شما باید امضا شود)

  • چک لیست مدارک (IMM 5760)؛ از چک لیست خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمامی فرم ها و اسناد مورد نیاز را دارید.
  • جدول 13- برنامه های مهاجرتی کسب و کار- استارتاپ (IMM 0008)

فرم های Pdf زیر را در صورتی که برای شما اعمال می شوند، تکمیل و امضا نمایید: (پرینت بگیرید و کامل کنید، با دست امضا کنید، از شخص ثالث بخواهید آن را با دست امضا کند، آن را همراه با درخواست خود آپلود نمایید)

  • اظهارنامه قانونی اتحادیه حقوق عمومی [IMM 5409] در صورت وجود
  • اظهارنامه جدایی برای خردسالانی که به کانادا سفر می‌کنند [IMM 5604] در صورت وجود

استفاده از نماینده یا وکیل مهاجرت استارتاپ کانادا

اگر نماینده یا وکیل مهاجرت هستید، در رابطه با اینکه چطور می توانید اکانتی ایجاد کنید و درخواست خود را به جای مشتری ارسال کنید، تحقیق کنید. اگر می خواهید شخصی را به عنوان نماینده تعیین کنید که به جای شما بیزینس داشته باشد، باید:

  • فرم استفاده از نماینده/ وکیل مهاجرت یا IMM 5476 را پر و ارسال کنید.
  • آن را به صورت دیجیتال یا دستی امضا کنید و از وکیل مهاجرت خود نیز بخواهید که این کار را انجام دهد
  • آن را با درخواست خود بارگذاری کنید

یک نماینده مهاجرت (مشاور یا وکیل مهاجرت) می تواند توصیه هایی به شما ارائه دهد و به درخواست شما در قبال پرداخت مبلغی کمک نماید. نماینده می تواند فرم ها را تکمیل نماید و با اداره مهاجرت کانادا به جای شما از طریق اکانت خود ارتباط برقرار کنند. همچنین می تواند:

  • به شما کمک کند تا مدارک مورد نیاز برای آپلود را آماده کنید
  • سوالاتی در رابطه با فرم ها را پاسخ دهید.

بعد از مطالعه اظهارنامه، شخص شما باید نامتان را تایپ کنید. این موضوع یک الزام قانونی برای درخواست شماست تا طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا، به عنوان “signed” شناخته شود. اگر می خواهید به اداره مهاجرت، اجازه انتشار اطلاعاتی از درخواست پذیرش خود را به شخص دیگری غیر از خودتان که نماینده شما نیز نیست، بدهید باید مراحل زیر را طی کنید:

  • پر کردن و ارسال فرم “مشخص کردن منبع صاحب اختیار برای انتشار اطلاعات شخصی به فرد تعیین شده”
  • تکمیل فرم و امضای آن (دیجیتالی و یا به صورت دستی)
  • امضای فرد منتخب به عنوان وکیل
  • آپلود همراه با درخواست شما

مشخصات عکس درخواست ویزای استارتاپ کانادا

شما نیاز به یک عکس برای هر شخص در درخواست خود یا اپلیکیشن دارید؛ از دستورالعمل های مندرج در درخواست آنلاین پیروی کنید تا هر دو طرف عکس شما اسکن و آپلود شود.

مشکلات فنی هنگام ارسال درخواست ویزای استارتاپ کانادا

اگر هنگام اپلای با مشکلات فنی روبرو شدید:

  • با استفاده از web form با ما تماس بگیرید.
  • تحت عنوان “نوع اپلیکیشن/ استعلام” گزینه technical difficulties را از منو انتخاب نمایید.
  • در باکس متنی، برنامه ای که تحت آن درخواست می دهید را مشخص کنید.
  • اسکرین شات هایی از اکانت خود آپلود کنید که به اداره مهاجرت کانادا نشان دهد در کدام صفحه دچار مشکل شدید و پیام های خطایی که دریافت کردید، چه هستند.
  • اگر نیاز به آپلود تعدادی تصاویر باشد، تمام آنها را در یک فایل زیپ قرار دهید.

هزینه ویزای استارتاپ کانادا

در اکثر پرونده های استارتاپ ویزای کانادا، هزینه های شما شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه های بررسی پرونده برای شما و هر شخصی که در پرونده شماست
  • هزینه حق اقامت دائم (RPRF)
  • بایومتریک
  • سایر هزینه ها

توجه داشته باشید که باید هزینه های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

در حال حاضر (زمان نوشتن این مقاله) اپلیکیشن فی یا هزینه درخواست ویزای اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا 2385 دلار و زمان بررسی پرونده ها بعد از پروسه انگشت نگاری 40 ماه می باشد. برنامه ویزای استارتاپ کانادا کارآفرینان مهاجری را هدف قرار می دهد که مهارتها و پتانسیل ایجاد کسب و کار در کانادا را دارند.

هزینه بایومتریک یا انگشت نگاری کانادا برای ویزای استارت آپ

در اغلب موارد، باید هزینه بایومتریک را زمانی که درخواست خود را ارسال می کنید، پرداخت نمایید. در غیر این صورت، ممکن است در روند درخواست شما تاخیر به وجود بیاید. هزینه بایومتریک به مبلغ 85 دلار شامل هزینه انگشت نگاری و عکس دیجیتال شما در مراکز درخواست ویزا یا VAC می شود.

بعد از پرداخت هزینه بایومتریک به همراه درخواست کامل، برای شما نامه تاییدیه ای ارسال می شود که طبق آن مراحل انگشت نگاری و مرکز انگشت نگاری، آدرس، زمان دقیق، در آن مشخص خواهد شد. باید شخصا بایومتریک خود را انجام دهید و از قبل وقت انگشت نگاری خود را رزرو کنید که آیا این خدمت در آن تاریخ و ساعت برای شما در دسترس است یا خیر.

توجه: بایومتریک خود را هر چه زودتر انجام دهید تا در فرآیند پردازش تاخیری به وجود نیاید. اگر تا ددلاین مورد نظر وقت بایومتریک بر مبنای نامه ای که دارید، نتوانید وقتی را رزرو کنید، ممکن است شرایطی به صورت موقت برای کمک به شما وجود داشته باشد، بنابراین با سایت اداره مهاجرت تماس بگیرید.

سایر هزینه های درخواست ویزای استارتاپ کانادا

با توجه به شرایط شما، ممکن است لازم باشد که هزینه های دیگری را برای موارد زیر پرداخت نمایید:

  • آزمایشات پزشکی
  • گواهی های پلیس
  • آزمون زبان

درخواست آنلاین خود را ارسال نمایید.

توجه: اگر چندین نفر به عنوان شرکای واجد صلاحیت برای اقامت دائم یا PR درخواست دهند، اداره مهاجرت هیچ یک از درخواست ها را تا زمان دریافت مدارک تمامی افراد، بررسی نخواهد کرد.

هر شریک تجاری باید درخواست خود را به صورت کامل ارسال نماید. اگر یک عضو تیم، دیگر تمایلی به ارسال درخواست اقامت دائم نداشته باشد باید از فرم تحت وب یا web form استفاده کنید تا هر چه زودتر به اداره مهاجرت اطلاع دهید. قبل از ارسال درخواست خود، مطمئن شوید:

  • به تمامی سوالات پاسخ می دهید
  • درخواست خود را به صورت الکترونیکی امضا می کنید (نام کامل خود را دقیقا طبق مشخصات پاسپورت خود وارد نمایید)
  • رسید هزینه بررسی پرونده را نیز ارائه دهید
  • تمامی مدارک پشتیبانی را آپلود نمایید.

اگر درخواست شما کامل نباشد، اداره مهاجرت درخواستتان را رد خواهد کرد. باید هر گونه خطایی را برطرف نمایید و پرونده خود را مجددا ارسال نمایید.

بعد از درخواست ویزای استارتاپ کانادا

توجه داشته باشید که وقت بایومتریک خود را هر چه زودتر رزرو کنید تا از تاخیرهای مربوط به زمان پردازش یا بررسی پرونده استارتاپ ویزای خود جلوگیری نمایید.

همانطور که گفته شد، اگر بین 14 تا 79 سال هستید، لازم است که عکس و اثر انگشت (بایومتریک) برای هر درخواست اقامت دائم که برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می شود، نیز ارائه شود. توجه داشته باشید حتی اگر قبلا بایومتریک خود را انجام داده اید و هنوز دارای اعتبار است، باز هم برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا نیاز به بایومتریک مجدد می باشد.

  • هنگام ارسال درخواست، باید هزینه بایومتریک را پرداخت نمایید. در غیر این صورت بررسی پرونده شما با تاخیر مواجه خواهد شد.
  • به محض دریافت نامه بایومتریک، هر چه زودتر آن را انجام دهید.
  • از تاریخ صدور نامه تا 30 روز برای انجام بایومتریک در VAC فرصت دارید.

نحوه ارزیابی درخواست ویزای استارتاپ کانادا

بعد از اپلای، اداره مهاجرت کانادا موارد زیر را تایید خواهد کرد:

  • فرم های درخواست پر شده توسط شما به صورت صحیح که امضا شده باشد.
  • هزینه های پرداخت شده بررسی پرونده شما
  • تمامی مدارک مورد نیاز ارسال شده باشد

اگر موردی را فراموش کردید، درخواست شما بررسی نخواهد شد و به شما برگشت داده می شود.

مدت زمان بررسی پرونده ویزای استارتاپ کانادا

زمان بررسی انواع پرونده های مهاجرتی از جمله ویزای استارتاپ را می توانید از دو طریق چک کنید؛ راه اول مراجعه به سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا و صفحه پروسسینگ تایم و راه دوم مراجعه به مقاله ما با همین عنوان ” مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا ” که هر هفته همکاران ما آن را آپدیت می کنند. ممکن است بتوانید از تاخیر در بررسی پرونده ویزای استارتاپ خود جلوگیری کنید، اگر:

  • درباره هر نوع تغییراتی در خصوص اطلاعات شخصی مانند آدرس، شماره تلفن، ایمیل یا تولد یک فرزند به اداره صدور ویزا اعلام کنید و
  • با اداره صدور ویزا بیشتر از یک بار در رابطه با یک موضوع تماس نگیرید.

بررسی درخواست شما با تاخیر مواجه خواهد شد اگر:

  • مشکلات امنیتی یا جرائمی وجود داشته باشد یا لازم باشد اداره مهاجرت کانادا، سوابق شما را بررسی کند.
  • موقعیت خانوادگی شما مبهم باشد – دلایل می تواند شامل طلاق یا فرزند خواندگی باشد که هنوز کامل ارائه نشده است یا مسائل مربوط به حضانت فرزند که حل نشده است یا
  • اداره ویزا باید با سایر اداره های ویزا در کانادا یا خارج از کانادا، تماس بگیرد تا صحت اطلاعاتی که ارسال کرده اید را تایید نماید.

شما می توانید وضعیت درخواست خود را پس از شروع رسیدگی دفتر ویزا بررسی کنید.

آزمایشات پزشکی برای درخواست استارتاپ ویزای کانادا

باید قبل از ورود به کانادا آزمایش پزشکی را انجام دهید. اعضای خانواده شما نیز باید این آزمایشات را انجام دهند حتی اگر همراه شما نمی آیند. اداره مهاجرت درخواست شما را در حالت های زیر نمی پذیرد اگر سلامت شما:

  • برای سلامت یا ایمنی عمومی کانادا، خطر ایجاد کند
  • باعث درخواست بسیار زیادی برای خدمات بهداشتی یا اجتماعی در کانادا می شود.

بعد از اینکه درخواست شما به اداره صدور ویزا ارسال شود، اداره مهاجرت نامه ای مبنی بر نحوه اخذ آزمایشات پزشکی برایتان ارسال خواهد کرد.

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا

اگر سوابق کیفری داشته باشید، ممکن است اجازه ورود به کانادا نداشته باشید. افرادی که امنیت کانادا را به خطر می اندازند نیز مجاز به آمدن به کانادا نیستند.

برای مهاجرت شما و اعضای خانواده تان به کانادا که 18 ساله و بیشتر هستند، اگر از شما درخواست شود باید به اداره ویزا، گواهی های عدم سوء پیشینه کیفری ارائه دهید. توجه داشته باشید ارائه گواهی از هر کشور یا منطقه ای که به مدت 6 ماه و بیشتر به صورت متوالی از سن 18 سالگی به بعد در آن زندگی کرده اید الزامی است؛ بنابراین تمامی آنها را دریافت نمایید. قویا توصیه می کنیم که اکنون این گام ها را بردارید و گواهی های خود را دریافت نمایید تا از تاخیرهای آتی جلوگیری شود.

تاییدیه اقامت دائم ویزای استارتاپ کانادا

اگر درخواست شما تایید شد، ویزای اقامت دائم کانادا برای شما صادر می شود. این ویزا شامل تاییدیه اقامت دائم یا (COPR) و ویزای ورود شما ست. تاییدیه اقامت دائم، اطلاعاتی در رابطه با هویت به همراه عکس شما دارد. لطفا چک کنید تا از صحت اطلاعات اطمینان یابید؛ باید مطابق اطلاعات پاسپورت شما باشد. اگر اشتباهی در COPR وجود داشته باشد، با اداره مهاجرت از طریق اکانتتان تماس بگیرید.

باید COPR و ویزای خود را هنگام ورود به کانادا همراه خود داشته باشید. اداره مهاجرت COPR شما را تمدید نخواهد کرد، بنابراین باید مطمئن شوید که قبل از انقضا، از آن استفاده خواهید کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت آپ

اگر به تازگی وارد کانادا شدید، اداره مهاجرت در رابطه با مراحل بعدی با شما تماس خواهد گرفت. باید یک مصاحبه کوتاه با افسر مهاجرت داشته باشید. دو گزینه برای مصاحبه شما در دسترس است:

  • در یکی از دفاتر اداره مهاجرت در کانادا وقت بگیرید (بهترین گزینه)
  • به یک “بندر ورودی” کانادا (گذرگاه مرزی) بروید و این مدارک را ارائه دهید: اثبات تمکن مالی برای خود و اعضای خانواده تان؛ تاییدیه اقامت دائم شما یا COPR و ویزای اقامت دائم شما (در صورتی که برای شما صادر شده باشد)

در طول مصاحبه افسر موارد زیر را بررسی خواهد کرد:

  • مطمئن می شود که تمامی مدارک شما معتبر هستند
  • از شما تعدادی سوال خواهد پرسید تا ببیند آیا هنوز واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید
  • آدرس ایمیل کانادایی خود را تایید نمایید تا اداره مهاجرت بتواند کارت اقامت دائم شما را ایمیل کند. (کارت PR)

اگر آدرس شما ظرف مدت 180 روز از اخذ اقامت تغییر کرد، باید بلافاصله با استفاده از وب فرم آدرس جدید خود را به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

اگر با ویزای استارتاپ خارج از کانادا هستید

زمانی که به کانادا برسید، افسر آژانس خدمات مرزی کانادا یا CBSA به شما خوش آمد می گوید. هنگامی که به فرودگاه مرزی برسید، باید موارد زیر را همراه خود داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر ( پاسپورت شما باید یک پاسپورت معمولی شخصی باشد. نمی توانید به کانادا با پاسپورت دیپلماتیک، خدمات دولتی یا امور عمومی مهاجرت کنید.)
  • یک ویزای اقامت دائم معتبر به همراه تاییدیه اقامت دائم یا COPR: افسر مطمئن خواهد شد شما قبل یا هنگام تاریخ انقضای پاسپورت خود که در ویزا درج شده، وارد کانادا می شوید (این سند نمی تواند تمدید شود)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده بعد از سفر به کانادا

افسر از شما چند سوال خواهد پرسید تا مطمئن شود که شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا و ورود به این کشور را دارید. این سوالات شبیه به سوالات هنگام اپلای برای ویزای استارتاپ کانادا است. اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت اگر:

  • اگر اطلاعات اشتباه یا ناقص بدهید یا
  • اگر افسر را متقاعد نکنید که شرایط ورود به کانادا را خواهید داشت.

اگر شرایط لازم را داشته باشید، افسر به شما اجازه ورود به کانادا به عنوان مقیم دائم را خواهد داد. آدرس شما را تایید خواهد کرد و کارت اقامت دائم شما را به همین آدرس پست خواهد کرد.

افشای وجوه مالی هنگام ورود به کانادا

اگر با بیش از 10.000 دلار کانادا وارد این کشور شوید، باید به افسر خدمات مرزی CBSA اطلاع دهید. اگر این کار را نکنید، ممکن است جریمه شوید و پول شما ضبط شود. این وجوه می تواند به شکل های مختلف باشد: وجه نقد؛ اوراق بهادار متعلق به شما (به عنوان مثال، سهام، اوراق قرضه، اسناد خزانه)؛ حواله های بانکی؛ چک ها؛ چک های مسافرتی؛ حواله

همراه بردن وسایل یا مواد غذایی به کانادا برای مصرف شخصی

قبل از سفر به کانادا، سایت CBSA مراجعه یا مقاله ما در رابطه با “همراه بردن غذا برای مصرف شخصی” را مطالعه نمایید.

مزایای اقتصادی استارتاپ ویزای کانادا

مزایای اقتصادی قابل توجه شامل:

  • ایجاد شغل
  • نوآوری محصول یا خدمات
  • تقویت اقتصادهای دورکار
  • فرصت های آموزشی برای کانادایی ها

اسناد و مدارک لازم را در درخواست ویزای استارتاپ کانادا بگنجانید که نشان می دهد:

  • یک کارآفرین با تجربه هستید
  • چگونه کسب و کار شما حداقل یکی از مزایای فوق را ارائه خواهد کرد
  • اگر این اسناد را وارد نکنید، ممکن است درخواست اجازه کار ویزای استارتاپ شما رد شود.

دریافت مجوز کار استارتاپ ویزا کانادا

پروسه بررسی پرونده درخواست ویزای استارتاپ کانادا معمولا ۱۲ تا ۱۶ ماه طول می کشد این مدت همان زمانی است که فرد می تواند با درخواست ویزای کار وارد کانادا شود و از فرصت استفاده کرده و بیزینس خود را راه اندازی کند .

این امکان برای شما شرایطی را ایجاد می کند که بتوانید به عنوان یک کارآفرین در راه اندازی و توسعه کسب کار خود مشغول باشید. این مجوز برای یک سال دارای اعتبار است و مادامی که درخواست اقامت دائم شما در حال بررسی است می توانید در خاک کانادا بمانید.

شرایط دریافت مجوز کار استارت آپ ویزای کانادا

    برای اینکه واجد شرایط این مجوز کار باشید، باید به تازگی درخواست اقامت دائم برای برنامه استارتاپ یا SUV خود را ارسال کرده باشید.

    اگر بخشی از یک گروه سرمایه گذار هستید و گواهی تعهد شما به یک گروه سرمایه گذار داده شده است، همه اعضای ضروری گروه شما باید قبل از دریافت مجوز کار، درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنند. به طور کلی داشتن شرایط زیر برای دریافت مجوز کار استارتاپ ضروری است:

    • نشان دهید که کار یا تجارت شما سود اقتصادی قابل توجهی برای کانادا خواهد داشت. نهاد تعیین شده شما باید در فرم IMM5667 توضیح دهد که چرا حضور شما الزامی و ضروری است.
    • قصد زندگی در همان استان از کانادا را داشته باشید. (به جز استان کبک)
    • هزینه درخواست کارفرما را پرداخت کنید. (۲۳۰ دلار)
    • از سازمان‌های معرفی شده، تعهدنامه و نامه حمایت را دریافت کرده باشید.
    • سرمایه کافی برای تامین هزینه‌های زندگی برای مدت ۵۲ هفته یا یک سال را در کانادا داشته باشید.

    همراه داشتن پول کافی بعد از ورود به کانادا با ویزای استارت آپ

    برای اینکه واجد شرایط مجوز کار ویزای استارتاپ کانادا شوید، باید پول کافی جهت تامین نیازهای خود و خانواده تان برای 52 هفته داشته باشید. مطمئن شوید که حداقل مقدار تعیین شده در جدول زیر را دارید. این پول باید در دسترس و قابل انتقال باشد و به دلیل وام، قرض یا سایر تعهدات، محدود یا بلوکه نشده باشد.

    تمکن مالی مورد پذیرش اداره مهاجرت کانادا برای ویزای استارتاپ کانادا شامل: وجه نقد، اسنادی که دارایی ها یا سرمایه های شما را نشان دهد و قابل پرداخت به شما باشد مانند سهام، اوراق قرضه، اوراق خزانه یا اسنادی که پرداخت مجموعه ای از مبالغ به شما را تضمین می کند مانند حواله بانکی، چک، چک مسافرتی و … می باشد. حداقل درآمد مورد نیاز بر مبنای اندازه خانواده شما طبق آپدیت 3 ژوئن 2024 به صورت زیر است:

    اندازه خانواده

    حداقل درآمد مورد نیاز

    1

    29.380 دلار

    2

    36.576 دلار

    3

    44.966 دلار

    4

    54.594 دلار

    5

    61.920 دلار

    6

    69.834 دلار

    7

    77.750 دلار

    بیش از 7 نفر، برای هر شخص این مبلغ اضافه می شود

    7.916 دلار

    همراه آوردن پول نقد به کانادا در مرز ورودی فرودگاه

    اگر با ویزای استارتاپ کانادا یا هر نوع ویزای دیگری وارد کانادا شدید، نباید بیش از 10.000 دلار کانادا به صورت نقدی همراه خود به کانادا بیاورید، در غیر این صورت حتما به آژانس خدمات مرزی کانادا یا CBSA هنگام ورود به فرودگاه اطلاع دهید. اگر اطلاع ندهید ممکن است جریمه شوید و پول شما می تواند مصادره شود.

    ویزای همراه در پرونده استارت آپ کانادا

    با دریافت مجوز کار یا همان Work Permit ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید همسر و فرزندان (فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال) را همراه خود وارد کانادا کنید. همسر شما می تواند Open Work Permit کانادا را دریافت کند و فرزندان شما در دبستان و دبیرستان های دولتی به صورت رایگان تحصیل کنند.

    شرایط همسر و فرزندان شما شامل ویزای اقامت موقت توریستی، تحصیلی یا کاری می شود.

    مجوزهای کار و تحصیل برای خانواده در ویزای استارتاپ کانادا

    خانواده شما می توانند برای مجوز کار باز یا OWP اگر واجد شرایط باشند، درخواست دهند. هر فرزند وابسته که همراه شما به کانادا می آید می تواند برای مجوز تحصیلی درخواست دهد. هر عضو خانواده باید فرم درخواست جداگانه ای برای ویزای توریستی یا eTA، مجوز کار و مجوز تحصیل پر کند.

    می توانید تمامی درخواست ها برای خانواده تان را به همراه درخواست مجوز کار خود ارسال نمایید.

    نحوه درخواست مجوز کار ویزای استارتاپ کانادا

    مرور کلی فرآیند دو مرحله ای اخذ مجوز کار اختیاری تحت برنامه ویزای استارتاپ کانادا یا SUV؛ ارسال پیشنهاد استخدام برای خودتان که از طریق پورتال کارفرما یا ایمیل انجام می شود و پرداخت هزینه بررسی پرونده به صورت آنلاین و اپلای برای مجوز کار.

    در مرحله بعدی باید به جمع آوری مدارک مورد نیاز، بررسی چک لیست مدارک، اپلای به صورت آنلاین و پرداخت هزینه بررسی پرونده به صورت آنلاین بپردازید.

    دقت داشته باشید که در برنامه ویزای استارتاپ کانادا شما هم کارفرما و هم کارمند هستید. این بدین معنی است که درخواست مجوز کار برای شما شامل دو مرحله است: ایجاد و ارسال پیشنهاد استخدام برای خودتان که شامل پر کردن فرم ها در پورتال کارفرما و یا ایمیل به اداره مهاجرت می باشد و پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین.

    در مرحله بعدی باید برای مجوز کار درخواست دهید به این معنی که مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید؛ به سوالاتی که مربوط به چک لیست مدارک شماست، پاسخ دهید؛ از طریق اکانت آنلاین امن خود اقدام کنید و هزینه اپلیکیشن را پرداخت کنید. دستور العمل های اپلای بستگی به شرایط شما دارد.

    آماده سازی مدارک درخواست مجوز کار اختیاری

    قبل از اپلای مجوز کار استارت آپ، این مدارک را آماده کنید: ثابت کنید شما (و تمامی اعضای تیم، اگر همکار دارید) درخواست خود برای اقامت دائم از جمله موارد زیر را ارسال کرده اید:

    • پذیرش از جانب اداره مهاجرت
    • رسید پستی برای بسته درخواستی که برای اداره مهاجرت پست کردید و مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه هایتان
    • تاییدیه ارسال درخواست آنلاین شما و مدرکی که نشان دهد اپلیکیشن فی را پرداخت کرده اید.
    • نامه پشتیبانی از نهاد تعیین شده یا designated entity
    • مدرکی مبنی بر تمکن مالی جهت حمایت مالی از خودتان و خانواده تان
    • ارائه شماره استخدام

    می توانید این شماره را در پورتال کارفرما زیر عنوان employment queue بعد از ارسال پیشنهاد استخدام آنلاین پیدا کنید. اگر از طریق ایمیل درخواست دادید، به جای آن از IMM 5802 تکمیل‌ شده و رسید پرداخت برای هزینه انطباق کارفرما استفاده کنید.

    • مدرکی مبنی بر منابع مالی کافی برای سرمایه گذاری که قابل انتقال به کانادا ست که از تمکن مالی ارائه شده برای تامین هزینه های زندگی شما جداست.
    • نتایج آزمایشات پزشکی اگر مورد نیاز بود.
    • گواهی پلیس معتبر (اگر مورد نیاز بود).

    ارائه مدارک زیر توصیه می شود:

    • بیزینس پلن: مطمئن شوید که نشان می دهد بعد از دریافت گواهی تعهد، چه کارهایی برای شروع عملیات تجاری خود انجام داده اید.
    • برنامه دقیق کارکنان
    • مدرکی مبنی بر اثبات تحقیقات اکتشافی شما؛ که شامل جزئیات مذاکره با عرضه کنندگان، انتخاب موقعیت مکانی بیزینس، سفر اکتشافی و جلسات می شود.
    • رزومه
    • مدارکی که مهارتهای قابل انتقال شما را عنوان می کند؛ به معنی اثبات کاری است که در پیشنهاد استخدام مشخصا عنوان کرده اید که توان انجام آن را دارید.

    بعد از اپلای برای مجوز کار کانادا

    مجوز کار به شما اجازه توسعه کسب و کارتان به عنوان یک کارآفرین را می دهد. این مجوز کار باز یا OWP نیست. اداره مهاجرت کانادا اغلب درخواست های اقامت دائم را ظرف یک سال پردازش می کند. اگر نیاز به تمدید مجوز کار داشتید، می توانید از طریق فرآیند عادی تمدید مجوز کار اقدام کنید.

    خرید استارت آپ کانادا

    افراد زیادی به عنوان سرمایه گذار به دنبال خرید استارتاپ کانادا هستند؛ از آنجایی که ارائه ایده خلاقانه که بیزینسی باشد و در کانادا ایجاد درآمد کند، کار مشکلی است، سرمایه گذاران بسیاری دنبال خرید استارتاپ آپ کانادا هستند؛ چون ویزای استارتاپ می تواند تا حداقل 5 خانواده را ساپورت کند. این افراد با علم به این موضوع روی ایده های جوانان خلاق سرمایه گذاری می کنند. بهتر است بدانید هزینه این سرمایه گذاری برای خرید استارتاپ کانادا حداقل 80 تا 200 هزار دلار می باشد.

    در صورت داشتن هر گونه سوال درباره ویزای استارتاپ کانادا و یا مهاجرت کاری به کانادا می توانید وقت مشاوره تخصصی خود را از طریق صفحه مشاوره مهاجرت، رزرو کنید. یا با شماره های 05131071 و 09120920268 تماس حاصل فرمایید. از اینکه دیدگاه و نظرات خود را با ما به اشتراک می گذارید سپاسگزاریم. 

    منبع تمامی اطلاعات فوق، سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا می باشد که به فارسی ترجمه شده است. 

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *