اطلاعات بایومتریک

مهاجران خارجی برای درخواست اقامت دائم از داخل کانادا به بیومتریک نیاز دارند

مهاجران خارجی برای درخواست اقامت دائم از داخل کانادا به بایومتریک نیاز دارند. اکنون مراکز خدماتی در سراسر کانادا برای گرفتن بایومتریک ( اثر انگشت و عکس چهره که بایومتریک هم گفته می شود ) برای مهاجران خارجی که متقاضی اقامت دائم کانادا هستند ، افتتاح شده است.

پیش از 3 دسامبر ، تنها متقاضی که خارج از کانادا تقاضای اقامت دائم می کردند باید اثر انگشت و عکس خود را ارائه  می کردند.

مگر در مواردی که معافیت داشته باشند ، ارائه بایومتریک اکنون برای کسانی که از داخل کانادا متقاضی هستند الزامی است:

  • ویزای کاری کانادا (تمدید آن)
  • ویزای تحصیلی کانادا (تمدید آن)
  • ویزای توریستی کانادا (تمدید آن)
  • اقامت دائم کانادا

اگر درخواست تمدید ویزا در کانادا هستید ، اطلاعات بایومتریک خود را ارائه نداده اید باید حتما به این مراکز مراجعه کرده و اطلاعات  بایومتریک را  ارائه دهید .

لیست 58 مرکز خدمات تعیین شده در کانادا در وب سایت مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا  IRCC موجود است.

طی بیانیه ای ، وزیر جدید مهاجرت ، پناهندگان و شهروندان کانادا ،  Marco Mendicino، گفت که برنامه توسعه بیومتریک “باعث افزایش کارایی و یکپارچگی” سیستم مهاجرت کانادا می شود.

وی همچنین گفت: “اثر انگشت و عکس به عنوان یکی از مطمئن ترین راه ها برای شناسایی افراد شناخته شده است و توسط بیش از 70 کشور جهان استفاده می شود.”

چه کسی باید بایومتریک بدهد؟

کانادا از 31 دسامبر سال 2018 تا کنون اطلاعات بایومتریک اکثر اتباع خارجی که متقاضی اقامت موقت کانادا یا اقامت دائم هستند ، جمع آوری کرده است.IRCC ابزاری آنلاین فراهم ایجاد کرد که در آن کاربران پرسشنامه ای را پر می کنند تا تشخیص دهند که آیا نیاز به ارائه بایومتریک دارند یا خیر.

افراد بین 14 تا 79 سال نیاز به ارائه اثر انگشت و عکس برای کلیه برنامه های اقامت دائم در هر سه دسته مهاجرت خانوادگی ،کاری ، پناهندگی هستند .

این شرط حتی در مورد کسانی که در گذشته بایومتریک خود را ارائه داده اند به منظور  ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کاری کانادا یا برای تقاضای اقامت دائم کانادا هم صدق می کند.شهروندان کانادا و ساکنان دائمی نیازی به ارائه بایومتریک خود ندارند.

متقاضیان برای ارائه بایومتریک باید از قبل وقت بگیرند.

آنها سپس یک نامه دستورالعمل بایومتریک BIL دریافت می کنند ، برای پردازش لازم است این نامه را  طی 30 روز بصورت حضوری به مرکز خدمات برده و تا به عکس و اثر انگشت آنها رسیدگی شود .

متقاضیان ، از جمله کسانی که در کانادا هستند و به خارج از کانادا سفر می کنند ، می توانند بایومتریک خود را در یکی از مرکز درخواست ویزا  VAC در هر کشوری که از نظر قانونی مجاز به ورود به آنها هستند ، ارائه دهند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا می توانید از طریق لینک رزرو مشاوره و یا شماره های 31071-051 و واتساپ 09120920268 با همکاران ما در گروه مهاجرتی افق ماندگار در تماس بوده و از پاسخ به روز و مشاوره تخصصی بهره مند گردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *