مهاجران خارجی برای درخواست اقامت دائم از داخل کانادا به بیومتریک نیاز دارند

شرط جدید: مهاجران خارجی برای درخواست اقامت دائم از داخل کانادا به بیومتریک نیاز دارند.

اکنون مراکز خدماتی در سراسر کانادا برای گرفتن بیومتریک (اثر انگشت و عکس) برای مهاجران خارجی که متقاضی اقامت دائم در این کشور هستند ، افتتاح شده است.

پیش از 3 دسامبر ، تنها متقاضی که خارج از کانادا تقاضای اقامت دائم می کردند باید  اثر انگشت و عکس خود را ارائه  می کردند.

مگر در مواردی که معافیت داشته باشند ، ارائه بیومتریک اکنون برای کسانی که از داخل کانادا متقاضی هستند الزامی است:

  • ویزای کار (تمدید آن)
  • ویزای تحصیلی کانادا (تمدید آن)
  • ویزای توریستی (تمدید آن)
  • اقامت دائم

اگر درخواست تمدید ویزا در کانادا هستید ،  اطلاعات بیومتریک خود را ارائه نداده اید باید حتما به این مراکز مراجعه کرده و اطلاعات  بیومتریک را  ارائه دهید .

لیست 58 مرکز خدمات تعیین شده در کانادا در وب سایت مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا  IRCC موجود است.

طی بیانیه ای ، وزیر جدید مهاجرت ، پناهندگان و شهروندان کانادا ،  Marco Mendicino، گفت که برنامه توسعه بیومتریک “باعث افزایش کارایی و یکپارچگی” سیستم مهاجرت کانادا می شود.

وی همچنین گفت: “اثر انگشت و عکس به عنوان یکی از مطمئن ترین راه ها برای شناسایی افراد شناخته شده است و توسط بیش از 70 کشور جهان استفاده می شود.”

چه کسی باید بیومتریک بدهد؟

کانادا از 31 دسامبر سال 2018 تا کنون اطلاعات بیومتریک اکثر اتباع خارجی که متقاضی اقامت موقت یا دائم هستند ، جمع آوری کرده است.IRCC ابزاری آنلاین فراهم ایجاد کرد  که در آن کاربران پرسشنامه ای را پر می کنند تا تشخیص دهند که آیا نیاز به ارائه بیومتریک دارند یا خیر.

افراد بین 14 تا 79 سال نیاز به ارائه اثر انگشت و عکس برای کلیه برنامه های اقامت دائم در هر سه دسته مهاجرت خانوادگی،کاری، پناهندگی هستند .

این شرط حتی در مورد کسانی که در گذشته بیومتریک خود را ارائه داده اند به منظور  ویزای تحصیلی و کاری یا برای تقاضای اقامت دائم  هم صدق می کند.شهروندان کانادا و ساکنان دائمی نیازی به ارائه بیومتریک خود ندارند.

متقاضیان برای ارائه بیومتریک باید از قبل وقت بگیرند.

آنها سپس یک نامه دستورالعمل بیومتریک BIL دریافت می کنند ، برای پردازش بیومتریک لازم است این نامه را  طی 30 روز بصورت حضوری به مرکز خدمات برده و تا به عکس و اثر انگشت آنها رسیدگی شود .

متقاضیان ، از جمله کسانی که در کانادا هستند و به خارج از کانادا سفر می کنند ، می توانند بیومتریک خود را در یکی از مرکز درخواست ویزا  VAC در هر کشوری که از نظر قانونی مجاز به ورود به آنها هستند ، ارائه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *