مهاجرت پرستاران به کانادا

مهاجرت پرستاران به کانادا

تقاضای بسیار زیادی در سراسر کانادا برای پرستاران وجود دارد؛ به همین دلیل، مسیرهای مهاجرت پرستاران به کانادا برای این قشر، متعدد است و می توانند از بین آنها انتخاب کنند. به عنوان یک پرستار، ممکن است واجد شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان یک نیروی کار ماهر از طریق یکی از برنامه های مهاجرت اقتصادی در هر دو سطح استانی و فدرال باشید.

راه های مهاجرت پرستاران به کانادا

چهار مسیر مهم و اصلی وجود دارد که می توانید به عنوان روش های مهاجرت پرستاران به کانادا از آنها استفاده کنید، این روش ها عبارتند از:

مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

پرستاران واجد شرایط در سیستم اکسپرس اینتری که تمایل به مهاجرت به کانادا دارند می توانند تحت برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSW) یا تجربه کار کانادایی (CEC) اگر مدارک مورد نیاز این برنامه ها را فراهم کنند. به منظور پذیرش تحت برنامه FSW، متقاضیان باید تجربه کاری پیوسته یک ساله در 10 سال گذشته در یک موقعیت شغلی تخصصی داشته باشند؛ امکان تکمیل تجربه کاری خارج از کشور نیز وجود دارد.

متقاضیانی که حداقل شرایط مورد نیاز را داشته باشند، می توانند در اکسپرس اینتری پروفایل خود را تکمیل نمایند. به محض قرار گرفتن در سیستم اکسپرس اینتری، از سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیازی از 1200 دریافت می کنند. سپس، برای متقاضیان با بالاترین امتیاز در این سیستم، دعوتنامه جهت اپلای (ITAs) برای اقامت دائم صادر می شود.

یکی از بزرگترین امتیازات سیستم اکسپرس اینتری این است که اگر دعوت به اپلای برای اقامت دائم شده باشید، درخواست شما می تواند در عرض 6 ماه بررسی شود.

حداقل نمره زبان مورد نیاز برای پرستاران در سیستم اکسپرس اینتری بستگی به پروفایل تکمیل شده افراد دارد. نیاز به اخذ حداقل نمره آزمون زبان کانادایی یا CLB 7 در زبان انگلیسی یا فرانسه در هر چهار مهارت را دارید تا واجد شرایط اکسپرس اینتری باشید. به علاوه، متقاضیان باید حداقل امتیاز 67 از 100 را در آزمون 6 عاملی کسب کنند که سطح تحصیلات متقاضیان، مهارتهای زبانی و اینکه آیا در کانادا، شغل یا سابقه کاری و … دارند یا خیر را ارزیابی می کند.

مهاجرت پرستاران به کانادا ، کبک

پرستاران ممکن است واجد شرایط برنامه نیروی کار ماهر منظم (QSW) با توجه به امتیاز آنها در شبکه گزینشی کبک نیز باشند.

نامزدهای واجد شرایط می توانند نمایه ای را به پورتال Arrima کبک ارسال کنند، که در یک سیستم امتیازی دیگر رتبه بندی شده است. دولت کبک قرعه‌کشی‌های منظم آریما را برگزار می‌کند، جایی که از نامزدها دعوت می‌کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. پرستاران اغلب در قرعه کشی های آریما کبک هدف قرار می گیرند.

مهاجرت پرستاران به کانادا ، برنامه های نامزدی استانی

گزینه محتمل دیگری برای مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP) است. برنامه های نامزدی استانی، برنامه های مهاجرتی هستند که از طریق مشارکت بین دولت های استانی و دولت فدرال راه اندازی می شوند. هر استان در کانادا برنامه نامزدی استانی خود را با مسیرهای چندگانه، اجرایی می کند اما هر برنامه نامزدی استانی منجر به همان نتیجه نهایی خواهد شد یعنی: اقامت دائم کانادا.

تعدادی از برنامه های نامزدی استانی تنها برای متقاضیانی مهیا ست که اخیرا در سیستم اکسپرس اینتری فدرال بوده باشند. دریافت نامزدی از یکی از این برنامه های نامزدی استانی، 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی تضمین می کند و به طور مجازی شما یک دعوتنامه برای اپلای دریافت خواهید کرد.

اغلب برنامه های نامزدی استانی نیاز به ارتباطات با استانی دارد، مانند خانواده ای که در آنجا ساکن باشد یا داشتن تجربه تحصیل یا کار در آن ایالت در گذشته.

سایر برنامه های نامزدی استانی برای تعیین شکاف مهارتها از طریق پذیرش نیروی کار ماهر و با تجربه در موقعیت های شغلی که در آن استان مورد تقاضا ست، طراحی شده اند.

جریان اولویت های بازار کار برنامه نامزدی استان نوااسکوشیا (NSNP)، برای مثال، فقط برای متقاضیانی با پروفایل اکسپرس اینتری باز است که تجربه کار در بازار هدف خاص را داشته باشند. چالش این جریان این است که شما نمی توانید بدون اینکه در ابتدا دعوتنامه ای از ایالت دریافت کنید، اپلای کنید. با این حال، در موقعیت های متفاوت، این مسیر، پرستارانی را جهت اپلای برای نامزدی دعوت کرده است. جریان دیگری که این مسیر را به کار می اندازد، جریان اولویت های سرمایه انسانی انتاریو است که اغلب پرستاران را جهت اپلای برای نامزدی دعوت می نماید.

مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق تحصیل

حتی اگر شما در حال حاضر واجد شرایط هیچ یک از گزینه های فوق نیستید، باز هم امکان درخواست جهت ورود به کانادا را دارید. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید مدرک پرستاری خود را در راستای پیشرفت مسیر شغلی خود انتخاب کنید و به زندگی، تحصیل و حتی کار در کانادا بپردازید.

تحصیلات کانادایی شما ممکن است حتی به واجد شرایط شدن شما در اقامت دائم هنگام فارغ التحصیلی کمک کند. به خاطر داشته باشید که برنامه های کانادایی همیشه در حال تغییر هستند، بنابراین غیرممکن است معیار واجد شرایط بودن در هر برنامه موجود، مشابه زمانی باشد که شما فارغ التحصیل شده اید. گفته می شود، تحت سیستم موجود، داشتن مدرک کانادایی می تواند دنیایی از تفاوت ها را ایجاد نماید.

کلام آخر افق ماندگار درباره مهاجرت پرستاران به کانادا

گزینه های زیادی برای انتخاب از مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار وجود دارد. پیدا کردن روشی که شما واجد شرایط آن هستید، می تواند طاقت فرسا باشد، اما ناامید نباشید.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت پرستاران به کانادا هستید فرم ارزیابی رایگان ما را پر کنید تا بتوانیم در رابطه با فرآیند مهاجرت به کانادا شما را راهنمایی کنیم. یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

09120920268

05131071

سوالات متداول درباره مهاجرت پرستاران به کانادا

اغلب سوالاتی که از طرف صنف پرستاران یا علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته پرستاری از ما پرسیده می شود در راستای مهاجرت کاری و اخذ اقامت دائم کشوری است که از رشد اقتصادی و امنیت بالایی برخوردار باشد. توصیه می کنیم سوالات زیر را مرور کنید. منبع این اطلاعات سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا است که برای شما به زبان فارسی ترجمه می کنیم.

برنامه caregivers چیست و آیا می توانم از طریق آن به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت کنم؟

با توجه به اعلام سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا ، مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق برنامه caregivers به عنوان پرستار خانگی کودکان و سالمندان امکان پذیر شده است. افراد دارای تجربه کار پرستاری می توانند تحت شرایط خاصی و برای اقامت دائم کانادا از طریق این برنامه اقدام کنند.

مسیرهای مهاجرت پرستاران به کانادا چگونه است؟

راه های مختلفی برای مهاجرت پرستاران به کانادا وجود دارد که از جمله آنها می توان به برنامه های اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت کبک، برنامه های نامزدی استانی و تحصیل در کانادا اشاره کرد. هر یک از این روش ها در این مقاله توضیح داده شد.

درآمد پرستاران در کانادا چقدر است؟

درآمد سالانه یک پرستار در کانادا با توجه به میزان تحصیلات و مخصوصا تجربه کار کانادایی همچنین استان مورد نظر متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می توان گفت یک پرستار در کانادا با توجه به تجربه از حدود 60.000 دلار تا 105000 دلار در سال درآمد دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *