افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی 2024

امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی نیز وجود دارد، در واقع دولت فدرال این کشور به تمامی دارندگان ویزای اقامت موقت از جمله ویزای توریستی کانادا ، تحصیلی و کاری اجازه افتتاح حساب بانکی را می دهد. با توجه به اطلاعاتی که در ادامه این مقاله عنوان شده و منبع اصلی آن سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا است که در انتهای مقاله لینک آن درج شده؛ به شما توصیه می کنیم اگر دغدغه ای در این زمینه دارید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

حق افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

مهاجرت به کانادا طور کلی فرآیند پیچیده ای است و باعث ایجاد نگرانی ها و استرس های زیادی می شود؛ در این میان مدیریت مباحث مالی به صورت نقدی در کشورهای دیگر برای ما ایرانیان کار طاقت فرسایی محسوب می شود که این موضوع با توجه به قوانین کانادا در رابطه با حق افتتاح حساب بانکی با انواع ویزا مخصوصا ویزای توریستی کانادا می تواند برای شما جالب توجه باشد به طوری که تصمیم به تغییر مسیر مهاجرت خود به کشور کانادا بگیرید.

باز کردن حساب بانکی در کانادا

به عنوان دارنده ویزای اقامت موقت، حق باز کردن حساب بانکی ( که با عنوان دپوزیت یا حساب شخصی نیز نامیده می شود) یا سایر انواع حساب های پس انداز را در بانک های کانادایی خواهید داشت که البته این موضوع شامل اتحادیه های اعتباری فدرال و بانک های خارجی مجاز نیز می شود.

افتتاح حساب بانکی در هر مؤسسه مالی تحت نظارت استان های کانادا یا مؤسسات مالی تحت نظارت دولت فدرال که این خدمات را ارائه می دهند می تواند انجام شود.

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

برای اینکه بتوانید حساب بانکی خود را در کانادا افتتاح کنید، شرایط و پیش فرض های اولیه ای وجود دارد. اما توجه داشته باشید که حتی در شرایط زیر نیز می توانید حساب بانکی خود را در کانادا باز کنید اگر:

  • شغلی ندارید
  • پولی برای اینکه فورا در حساب بانکی خود تحت عنوان سپرده یا دیپازیت بگذارید، ندارید
  • ورشکسته شده اید

راه های افتتاح حساب بانکی در کانادا

راه های باز کردن حساب بانکی در کانادا می تواند هم به صورت حضوری، هم از راه های الکترونیک و یا تلفنی باشد؛ بانک نیز قادر به تایید هویت شما از راه های مناسب احراز هویت خواهد بود. با بانک تماس بگیرید تا از سایر راه های موجود برای افتتاح حساب بانکی نیز مطلع شوید.

توجه داشته باشید بانک ها یا موسسات مالی که فقط به صورت آنلاین فعالیت می کنند ممکن است از شما بخواهند حساب جاری که در بانک یا موسسه مالی دیگری در کانادا دارید را قبل از افتتاح حساب جدید ارائه دهید.

نوع اطلاعات دریافتی هنگام افتتاح حساب بانکی در کانادا

زمانی که حساب بانکی خود را در کانادا افتتاح می کنید، باید اطلاعاتی درباره حسابتان به شما ارائه شود. به عنوان مثال، اطلاعاتی درباره هزینه ها و کارمزد ها، افزایش کارمزد ها و هزینه و کارمزد های جدید؛ این موضوع حتی اگر حساب بانکی دیگری در همان بانک باز کنید، کاربرد دارد.

توجه: هنگام افزایش هزینه های بانکی، تمامی بانک ها موظف هستند که مشتریان خود را در جریان هزینه ها و کارمزدهای جدید قرار دهند. اگر درباره افزایش هزینه و کارمزدها از طرف بانک خود قبل از اینکه اعمال شوند، اطلاعاتی دریافت نکردید، می توانید از بانک خود شکایت کنید.

اعلان های الکترونیک بانک های کانادایی

بانک های کانادایی باید برایتان اعلان های الکترونیکی درباره تراز حساب پس انداز یا جاری شما ارسال کند. این اعلان ها به مدیریت مالی روزانه و جلوگیری از هزینه ها و کارمزدهای اضافی کمک خواهد کرد.

 

افتتاح حساب بانکی در کانادا بدون شهروندی

حتی بدون داشتن شهروندی کانادا، می توانید حساب بانکی خود را در کانادا با ویزای توریستی و با داشتن کارت شناسایی مناسب باز کنید. برای افتتاح حساب بانکی خود در کانادا می توانید به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید اما حتما قبل از آن جهت کسب اطلاعات بیشتر با بانک مورد نظر یا موسسات مالی تماس حاصل فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

در واقع افتتاح حساب بانکی در کانادا نیاز به مدارک اولیه ای دارد که موارد زیر معمولا جزو ملزومات اولیه تمامی بانک های کانادایی است:

  • کارت شناسایی معتبر یا پاسپورت
  • سین نامبر یا Social Insurance Number (SIN)
  • مدارک مهاجرتی

به نکاتی که در ادامه عنوان می شوند، دقت کنید؛ همچنین توجه داشته باشید که باید اصل مدارک شناسایی (نه کپی آنها) را ارائه دهید.

  • ارائه دو سند از یک منبع مورد اعتماد

یکی از این اسناد باید نام و آدرس شما را مشخص کند؛ مدرک دوم باید نام و تاریخ تولد شما را نشان دهد. دو مدرک عنوان شده جهت تایید هویت باید یکی از موارد لیست زیر باشد:

  • مدارک شناسایی صادر شده توسط دولت کانادا یا یکی از دولت های استانی
  • اعلان های جدید ارزیابی مالیات صادر شده توسط دولت کانادا یا دولت استانی یا شهرداری
  • صورت حساب های جدید خدمات عمومی کانادا
  • صورت حساب بانکی یا کارت اعتباری فعلی
  • پاسپورت خارجی

ارائه هر نوع مدرکی که منبع قابل اطمینانی است و نام و تاریخ تولد شما را نشان می دهد. این راه تنها در صورتی قابل استناد است که هویت شما از راه های زیر نیز تایید شوند:

  • مشتری که اصطلاحا نزد بانک خوش حساب است و اعتبار دارد
  • فردی که در جامعه و منطقه محل زندگی شما که قصد باز کردن حساب بانکی خود در آن را دارید، وضعیت خوبی دارد.

نکات قابل توجه قبل از افتتاح حساب بانکی در کانادا

قبل از افتتاح حساب بانکی در کانادا، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نحوه استفاده از حساب، به عنوان مثال برای پرداخت های روزانه یا به عنوان حساب پس انداز
  • هزینه ها و یا کارمزد روی حساب
  • بهره ای که به دلیل پول موجود در حساب خود به دست خواهید آورد
  • اگر سپرده شما توسط بیمه سپرده محافظت شود.

قبل از افتتاح حساب بانکی در کانادا، از تمامی شرایط باز کردن حساب بانکی از جمله هزینه ها و کارمزدها اطلاع یابید. درباره مواردی که درک نمی کنید، با بانک مربوطه تماس بگیرید و سوال بپرسید و حتما نسخه ای از قرارداد حساب بانکی خود را به عنوان سابقه نگه دارید.

انتقال حساب از یک بانک به بانک دیگر در کانادا

شاید تصمیم بگیرید اگر بانکی آفرهای بهتری برای شما داشته باشد، حساب بانکی خود را به موسسه مالی یا بانک دیگری منتقل کنید؛ مرور پکیج های ارائه شده توسط بانک ها در بازه های زمانی مختلف ایده خوبی است. اغلب موسسات مالی فرآیندهایی برای کمک به مدیریت انتقال حساب بانکی در کانادا دارند. به عنوان مثال هماهنگی و مدیریت انتقال بدهی ها از حساب قبلی به جدید، با بانک شما خواهد بود.

نکته مهم: در طول انتقال حساب بانکی در کانادا حتما حساب بانکی قدیمی خود را باز نگه دارید. برای جلوگیری از کلاهبرداری، کارت های نقدی و چک های قدیمی را باطل کنید. هر دو حساب بانکی را چک کنید تا زمانی که مطمئن شوید:

  • حساب بانکی جدید به خوبی کار می کند
  • یک پرداخت را دو بار انجام نمی دهید

امتناع بانک از باز کردن حساب بانکی در کانادا

بانک های کانادایی فقط در شرایط زیر از افتتاح حساب را انجام نخواهند داد:

  • از نظر بانک دلایل منطقی وجود دارد که حساب بانکی شما برای مقاصد غیر قانونی یا کلاهبرداری استفاده می شود.
  • طی 7 سال گذشته سابقه فعالیت های کلاهبرداری یا غیرقانونی در رابطه با خدمات مالی دارید.
  • دانسته اطلاعات و اظهارات اشتباه ارائه داده اید
  • باعث آسیب های احتمالی جسمی یا سوءاستفاده از سایر مشتریان و کارکنان بانک خواهید شد.
  • قبلا حساب بانکی نداشته اید و بانک شما فقط به حساب های بانکی موجود حتی در سایر بانک ها خدمات ارائه می دهد.
  • اجازه نمی دهید بانک مورد نظر برای تایید اعتبار و احراز هویت ارائه شده توسط شما، گامی بردارد.
  • در صورتی که بانک یک اتحادیه اعتباری فدرال است، در صورت درخواست با عضویت در آن موافقت نمی کنید.

توجه داشته باشید اگر بانکی در کانادا از افتتاح حساب برای شما امتناع کند، باید به صورت کتبی آن را به اطلاع شما برساند. همچنین باید موارد زیر را نیز به شما عنوان کند:

  • رویه بانک برای رسیدگی به شکایات به چه صورت است
  • نام نهاد شکایات خارجی (ECB) که بانک عضو آن است و نحوه تماس با آن ECB
  • آدرس پستی، سایت و شماره تلفن آژانس مصرف کننده مالی کانادا یا Financial Consumer Agency of Canada

اگر بانکی برای شما حساب باز نمی کند و احساس می کنید با شما ناعادلانه رفتار شده است، می توانید شکایت کنید.

 

کلام آخر افق ماندگار درباره افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

در صورتی که تمایل به دریافت ویزای توریستی کانادا دارید، بهتر است بدانید کانادا جزو معدود کشورهایی است که به شما به عنوان توریست حق افتتاح حساب بانکی را می دهد. امکانی که به شما اجازه انجام تراکنش های مالی را با خیالی آسوده خواهد داد.

نکته مهمتر این است که با اخذ ویزای توریستی کانادا تا 28 فوریه 2025، می توانید از امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا استفاده نموده و مجوز کار باز 3 ساله ایرانیان را دریافت نمایید. در این صورت انجام تراکنش های مالی با داشتن شغل و پرداخت مالیات در این کشور می تواند راه دریافت کارت اقامت دائم کانادا را برای شما هموار کند. از توصیه های وکلای مهاجرت گروه مهاجرتی افق ماندگار به شماره های 05131071 داخلی 103 و یا تلفن همراه 09120920268 استفاده نمایید.

 

سوالات متداول افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

اغلب افراد تازه وارد و مهاجران کانادا، هفته های اول ورود خود با چالش های زیادی روبرو می شوند که یکی از این دغدغه ها مربوط به افتتاح حساب بانکی در کانادا است. مخصوصا اگر با ویزای توریستی وارد این کشور شده باشند و دغدغه حمل پول نقد یا نگهداری آن را داشته باشند. در این رابطه سوالات زیادی، ذهن مخصوصا ما ایرانیان را درگیر می کند که در این مقاله پاسخ آن داده شد.

بانک های معروف و معتبر کانادا برای افتتاح حساب با ویزای اقامت موقت کدامند؟

بانک TD، بانک رویال کانادا یا Royal Bank of Canada، Scotiabank یا اسکوشیا بانک، بانک تجارت کانادا امپریال یا Canadian Imperial Bank of Commerce، بانک مونترال

هزینه های افتتاح حساب بانکی در کانادا به چه صورت است؟

افتتاح حساب بانکی در کانادا هزینه ها و کارمزدهای متفاوتی دارد که از بانکی به بانکی دیگر، از شهری به شهری دیگر و از استانی به استان دیگر با توجه به قوانین ایالتی متفاوت است، بنابراین حتما از قبل با بانک مربوطه تماس بگیرید تا از هزینه ها اطلاع یابید.

البته توجه داشته باشید در صورتی که در کانادا تازه وارد هستید، تا مدت محدودی هزینه ها و کارمزدهای بانکی برای شما رایگان می باشد؛ اگر با ویزای تحصیلی یا دانشجویی وارد کانادا شده اید نیز هزینه های بانکداری برای شما رایگان خواهد بود و اگر بالای 60 سال سن دارید، مشمول تخفیفات زیادی می شوید، بنابراین با بانک مربوطه تماس بگیرید.

مدارک کلی مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در کانادا چیست؟

به طور کلی بانک های کانادا مجوز اقامت موقت، مجوز کار یا ورک پرمیت و مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت را از شما خواهند پذیرفت. بنابراین قبل از افتتاح حساب بانکی در کانادا سعی کنید یکی از این مجوزها را با توجه به وضعیت خود تهیه و به بانک ارائه دهید.

متن فوق برگردان کامل سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا درباره افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای اقامت موقت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *