ثبت نام لاتاری 2026

پیش ثبت نام لاتاری

وضعیت تاهل

مانده تا شروع ثبت نام لاتاری

روز‌ها
ساعت ها
دقیقه‌ها
ثانیه‌
ارسال تصویر تاییدیه ثبت نام
مشاوره عکس
اعلام نتایج تلفنی و ایمیلی برندگان

لاتاری آمریکا چیست ؟

لاتاری گرین کارت آمریکا یا برنامه ویزای تنوع، شانس دریافت ویزا برای کشورهایی که نرخ مهاجرتی کمتری به آمریکا دارند را افزایش می دهد. هر سال افراد زیادی برای لاتاری ثبت نام می کنند. بیش از 22 میلیون نفر در سال 2024 در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کرده اند و این موضوع به این معنی است که کمتر از یک نفر از هر 400 نفر متقاضی گرین کارت، ویزای لاتاری آمریکا را دریافت می کنند.

چرا که حداکثر تعداد افرادی که تحت این برنامه پذیرفته می شوند حدودا بیش از 55.000 نفر می باشد. این برنامه همیشه بیش از این تعداد را انتخاب می کند زیرا افراد زیادی یا در مرحله بعدی پذیرفته نمی شوند و یا تمایلی به تکمیل مراحل بعدی ندارند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری آمریکا

شما به مدارک زیر برای ثبت نام لاتاری 2026 آمریکا نیاز خواهید داشت:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه یا پاسپورت (داشتن پاسپورت هنگام ثبت نام لاتاری الزامی نیست اما نام، نام خانوادگی و مشخصات شما باید به انگلیسی و به همان شکلی تایپ شود که در پاسپورت شماست)
  • آدرس محل سکونت به همراه کد پستی
  • آخرین مدرک تحصیلی (حداقل مدرک دیپلم) یا معادل 3 سال سابقه کار تخصصی مورد تایید آمریکا
  • شماره تلفن همراه
  • ایمیل

سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا

آدرس سایت رسمی ثبت نام لاتاری آمریکا https://dvprogram.state.gov می باشد. جهت دریافت نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا باید به سایت اصلی لاتاری که برای ثبت نام نیز استفاده کرده اید، مراجعه کنید. فراموش نکنید کد رهگیری دریافت شده هنگام ثبت نام را نگه دارید. نتایج لاتاری برای شما ایمیل نمی شود و برای دریافت آن به کد رهگیری نیاز خواهید داشت.

سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا
شرایط لاتاری آمریکا

شرایط لاتاری آمریکا

در صورتی می توانید در لاتاری گرین کارت آمریکا 2026 شرکت کنید که شهروند کشورهای دارای نرخ مهاجرتی پایین به آمریکا باشید؛ خوشبختانه ایران در این لیست قرار دارد.

شرط مهم بعدی داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و یا معادل آن و یا 3 سال سابقه کار مورد تایید آمریکا است. این شرط به طور ضمنی به داشتن 18 سال تمام نیز اشاره دارد.

در صورت داشتن شرایط فوق می توانید در مرحله اولیه ثبت نام لاتاری از طریق سایت اصلی لاتاری که قبلا معرفی شده است شخصا نسبت به ثبت نام اقدام کنید یا از فرم ابتدای صفحه استفاده کنید تا ما ثبت نام شما را تکمیل کنیم.

نتایج لاتاری آمریکا

زمان اعلام نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا 2026 اوایل ماه می 2025 می باشد و تا اواخر سپتامبر 2025 در دسترس خواهد بود. همانطور که قبلا اشاره شد برای دریافت جواب لاتاری آمریکا نیاز به کد رهگیری دریافتی هنگام ثبت نام دارید.

نتایج لاتاری آمریکا
روش ثبت نام لاتاری

روش ثبت نام ویزای لاتاری

تمامی ثبت نام ها باید به صورت الکترونیک و در سایت Electronic Diversity Visa (E-DV) در بازه زمانی مشخص شده انجام شود. هر نوع ثبت نام با تاخیر پذیرفته نخواهد شد. قوانین تنها اجازه یک بار ثبت نام به هر فرد در طول دوره را می دهند و اگر فردی بیش از یک بار ثبت نام کند، تمامی ثبت نام های وی لغو می شوند.

بهترین زمان ثبت نام لاتاری 2026 بین اوایل اکتبر تا نوامبر هر سال می باشد. هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام لاتاری اقدام کنید، بهتر خواهد بود. برای افرادی که دارای رتبه های بهتری در لاتاری باشند، شانس دریافت گرین کارت و قبولی در مصاحبه که مرحله بعدی می باشد، بیشتر است.

دلایل ریجکتی درخواست ویزای لاتاری آمریکا

دلایل زیادی برای ریجکتی وجود دارد که مشابه همان دلایلی است که برای سایر متقاضیان مهاجرت به آمریکا اعمال می شود. دلایلی همچون پزشکی، سوء پیشینه، امنیتی، حضور غیرقانونی و …

دلایل ریجکتی درخواست ویزای لاتاری آمریکا
مصاحبه لاتاری آمریکا

مصاحبه لاتاری آمریکا 2026

ایمیلی که هنگام ثبت نام لاتاری در سایت رسمی لاتاری امریکا وارد کرده اید را به خاطر بسپارید؛ تمامی راهنماهای لازم برای بررسی وضعیت شما با استفاده از کد رهگیری ثبت نام لاتاری، زمان، تاریخ و مکان مصاحبه از طریق این ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

مصاحبه لاتاری آمریکا تقریبا بین 2 تا 3 ساعت زمان خواهد برد و گاهی در مواردی که نیاز به بررسی های بیشتری وجود داشته باشد، 5 تا 6 ساعت نیز زمان نیاز خواهید داشت. نکته ای که باید به آن در مصاحبه لاتاری توجه داشته باشید همراه داشتن پاسپورت معتبر و جدید و سایر مدارک هویتی همچنین مدارک تمکن مالی برای ارائه به افسر کنسولگری آمریکا است.

اغلب افراد از ما می پرسند در مصاحبه لاتاری آمریکا چه مواردی چک می شود؟ بهتر است بدانید در طول فرآیند مصاحبه، بک گراند یا سوابق شما، اطلاعات خانوادگی، تحصیلات و تجربیات کاری شما بررسی خواهد شد. ممکن است از شما خواسته شود اطلاعات یا مدارک بیشتری ارائه دهید.

بهترین ایالت برای برندگان لاتاری آمریکا

با بیشترین تعداد مهاجرانی که در آمریکا زندگی می کنند، کالیفرنیا یکی از بهترین ایالت ها برای افرادی است که برنده لاتاری گرین کارت آمریکا می شوند. گفته می شود این ایالت بهترین است زیرا می توانید برای درخواست کمک مالی، گواهینامه رانندگی و ثبت نام در کالج دولتی با کمترین نرخ شهریه به راحتی درخواست دهید.

بهترین ایالت برای برندگان لاتاری آمریکا
فی یا هزینه بررسی فرم DS 260 آمریکا

فی یا هزینه بررسی فرم DS-260 آمریکا

هزینه ای بابت ثبت نام در سایت رسمی لاتاری امریکا در صورتی که شخصا برای این کار اقدام کنید از شما توسط وزارت خارجه این کشور دریافت نخواهد شد. هزینه بررسی آنلاین فرم DS-260 حدود 325 دلار آمریکا و هزینه پشتیبانی حدود 120 دلار به این مبلغ اضافه می شود که در مجموع 445 دلار از شما دریافت خواهد شد.

هزینه دریافتی توسط گروه مهاجرتی افق ماندگار صرفا حق الزحمه کارشناسان ما در این بخش می باشد و ارتباطی به سایت رسمی لاتاری ندارد.

لاتاری آمریکا برای افغانها

گروه مهاجرتی افق ماندگار ثبت نام لاتاری آمریکا برای افغانستانی های عزیز را نیز انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از مدارک مورد نیاز حتما با شماره 05131071 تماس حاصل فرمایید.

لاتاری آمریکا برای افغانها
مزایای لاتاری آمریکا

مزایای لاتاری آمریکا

از جمله مزایای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان درخواست ویزا برای مهاجرت به آمریکا
  • امکان دریافت اقامت دائم آمریکا
  • امکان اخذ گرین کارت آمریکا

سوالات متداول ثبت نام لاتاری آمریکا 2026

این روزها تماس های زیادی در رابطه با ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا برای سال 2026 داریم که سعی کردیم در ادامه به تعدادی از آنها پاسخ دهیم.

به خاطر داشته باشید که لاتاری آمریکا کاملا رندوم است به همین دلیل به آن لاتاری یا قرعه کشی گفته می شود. با این وجود، بیشتر از اینکه به فکر افزایش شانس خود باشید هنگام ثبت نام آنلاین در سایت مربوطه، تمامی مدارک مورد نیاز برای فرآیند را آماده داشته باشید. این موضوع می تواند به برنده شدن شما کمک کند.

چون هر ساله افراد زیادی به دلیل نقص موجود در مدارک و پرونده، مخصوصا نامناسب بودن عکس لاتاری، نمی توانند حتی از مرحله اول عبور و در لاتاری آمریکا شرکت داده شوند.

هر سال، دپارتمان مربوطه، انتخابی به صورت رندوم از بین متقاضیان ویزای لاتاری بر مبنای ویزاهای در دسترس برای هر منطقه و کشور از بین تمامی ثبت نامی ها انجام می دهد.

بنابراین حتی نمی توان گفت از هر کشور چه تعداد برنده لاتاری می شوند اما کشورهایی وجود دارند که شهروندان آنها اجازه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا را ندارند.

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزا، باید ثابت کنید که برای هزینه های زندگی خود از دولت آمریکا مستقل خواهید بود و یا به عبارتی پناهنده نمی شوید. توجه داشته باشید که بر مبنای اطلاعات سایت رسمی سفارت آمریکا، میزان تمکن مالی مشخصی برای ارائه به سفارت آمریکا وجود ندارد. افسر کنسولگری تمامی شرایط شما را در طول مصاحبه ویزا بررسی خواهد کرد.

هیچ محدودیت سنی برای ثبت نام لاتاری وجود ندارد اما از الزامات و شرایط مورد نیاز ثبت نام داشتن تحصیلات دبیرستان یا معادل آن یعنی دیپلم 12 ساله و یا تجربه کاری برای متقاضی اصلی در زمان درخواست است. همین موضوع اغلب متقاضیان زیر 18 سال را از ثبت نام منع می کند.

دو کشور مصر و روسیه با 5568 و 5118 برنده و بعد از آنها کنگو 4743 ، ایران 4101، نپال 3696 و سودان 3691 نفر در راس سایر کشورها از نظر تعداد برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا هستنددو کشور مصر و روسیه با 5568 و 5118 برنده و بعد از آنها کنگو 4743 ، ایران 4101، نپال 3696 و سودان 3691 نفر در راس سایر کشورها از نظر تعداد برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا هستند.

لیست کشورهای واجد شرایط هر سال توسط دولت آمریکا منتشر می شود. افغانستان یکی از کشورهای واجد شرایط ثبت نام در لاتاری 2025 بود و افغانستانی ها می توانستند برای لاتاری آمریکا ثبت نام کنند. بنابراین این احتمال برای سال پیش رو نیز فراوان است.

سالی یک بار؛ هر فردی می تواند برای لاتاری گرین کارت آمریکا سالی یک بار درخواست دهد. اگر بیش از یک درخواست را پر و ارسال کنید، تمامی آنها نادیده گرفته می شوند. بنابراین برای داشتن بیشترین شانس توصیه می شود که فقط یک بار ثبت نام کنید.

حدودا 7 ماه بعد از ثبت نام لاتاری، نتایج آن در سایت اصلی لاتاری اعلام می شود و حداکثر تا 14 ماه زمان می برد تا دولت آمریکا با توجه به زمانی که برای ویزا درخواست می دهید برای مصاحبه و صدور ویزا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.