ویزای کاری کانادا

شرایط دریافت + هزینه ها و روش های مهاجرت کاری به کانادا

اخذ ویزای کاری کانادا یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. با اجازه کار در کانادا شما به راحتی می توانید با استفاده از مهارت، تخصص و دانشی که دارید، به کانادا مهاجرت کرده و مسیر زندگی خود و خانواده تان را تغییر دهید. در ادامه در رابطه با مزایای ویزا کاری کانادا و سپس انواع آن صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری

مزایای کار در کانادا

کار در کانادا می تواند به شما امکان دریافت کارت اقامت دائم این کشور را بدهد؛ در واقع مهاجرت کاري به کانادا کلید ورود به سایر کشورها نیز می باشد. پس از دریافت کارت اقامت دائم کانادا می توانید بعد از مدتی و با داشتن شرایطی جهت اخذ پاسپورت کانادا اقدام نمایید و به دلیل اینکه پاسپورت کانادا یکی از قوی ترین پاسپورت های دنیاست، امکان سفر، کار و اقامت شما به کشورهای بسیار دیگری نیز فراهم می شود.

انواع ویزای کاری کانادا

کار در کانادا رویای افراد بسیاری است که از راه های دیگری همچون تحصیل اقدام به مهاجرت به کانادا کرده اند تا بتوانند بعد از کسب دانش و ادامه تحصیل در کانادا، و شناخت محیط و فرهنگ این کشور، اقدام به مهاجرت کاری کانادا کنند. اما افراد بسیاری نیز وجود دارند که تمایل دارند از همان ابتدا از طریق دریافت اجازه کار در کانادا به این کشور چه به صورت موقت یا دائم مهاجرت کنند. بنابراین بهتر است قبل از ورود به این کشور، با انواع روش های مهاجرت کاری کانادا آشنا شوید:

  • برنامه جابجایی بین المللی یا IMP کانادا
  • سیستم اکسپرس اینتری کانادا
  • اوپن ورک پرمیت ایرانیان OWP
  • ویزای کار TFWP کانادا

درخواست تماس

اطلاعات زیر را وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برنامه جابجایی بین المللی یا IMP کانادا

این برنامه نیازی به LMIA و جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمایان کانادایی ندارد و بهتر است بدانید ویزای کارآفرینی، ویزای همراه کاری، PGWP یا مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی و ICT از زیرمجموعه های این برنامه هستند که در ادامه درباره هر یک صحبت می کنیم:

برنامه جابجایی بین المللی یا IMP کانادا

از طریق ویزای کار کارآفرینی که یکی از سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا است، می توانید برنامه اقامت کاری خود را در این کشور شروع کنید. پیش نیازهای درخواست ویزای کار کارآفرینی کانادا، دانش زبان در سطح آزمون آیلتس 5 یا آزمون های داخلی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا، مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و 3 سال سابقه کار مدیریتی است. یکی دیگر از مدارک مهم درخواست ویزای کارافرینی، ارائه تمکن مالی به میزان حداقل 150 هزار دلار کانادا است. از طریق این روش می توانید برای همراهان خود نیز درخواست ویزا دهید.

مهمترین نکته در رابطه با درخواست ویزای کارآفرینی امکان تبدیل آن به اقامت دائم کانادا است. مدت زمان بررسی پرونده ویزای کار کارآفرینی بین 8 ماه تا یک سال و هزینه اپلیکیشن فی یا بررسی درخواست ویزا، 155 دلار است. هزینه ای معادل 85 دلار نیز برای بایومتریک (در صورت لزوم) لحاظ کنید.

ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا یا PGWP، بهترین راه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا است. در این روش بدون نیاز به مدرک زبان، بدون نیاز به سابقه کار و تمکن مالی می توانید زمانی که هنوز با مجوز تحصیلی خود در خاک کانادا هستید و نهایتا تا 180 روز بعد از اتمام تحصیل خود برای دریافت این مجوز و اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

امکان دریافت ویزای همراه برای این روش وجود دارد. اپلیکیشن فی برای این نوع ویزا، 255 دلار کانادا است، نوع درخواست شما باید آنلاین باشد چون بر مبنای قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا، درخواست های حضوری دیگر قابلیت بررسی ندارند. مدت زمان بررسی درخواست شما به طور متوسط 146 روز است.

نکته مهم در رابطه با این نوع ویزا این است که می توانید با استفاده از آن و بعد از یک سال تجربه کار در کانادا، از طریق CEC برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

درخواست اقامت کاری کانادا از طریق ویزای کار استارتاپ، روشی متداول و در عین حال زمان بر است. مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا، نمره آزمون زبان آیلتس 5، حداقل مدرک دیپلم و ارائه تمکن مالی (مندرج در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا) به مبلغ 27.297 دلار کانادا برای خانواده 4 نفره خواهد بود.

این ویزا امکان تبدیل به اقامت دائم و دریافت ویزای همراه دارد. هزینه بررسی پرونده درخواست ویزا که با عنوان اپلیکیشن فی نیز شناخته می شود، 155 دلار می باشد. هزینه ای معادل 85 دلار نیز برای بایومتریک (در صورت لزوم) لحاظ کنید.

توجه داشته باشید از سال 2024 تا 31 دسامبر 2026، صدور ویزاهای استارتاپ کانادا به مدت 2 سال محدود شده است.  

کار در کانادا از طریق انتقال درون شرکتی یا ویزای کار ICT کانادا (Intra Company Transfer)، در صورتی امکانپذیر است که صاحب شرکتی در ایران باشید و قصد انتقال آن را به کانادا داشته باشید. شرایط دریافت ویزای کار ICT کانادا به این صورت است که حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، حداقل یک سال سابقه کار مدیریتی و حداقل 150 هزار دلار کانادا تمکن مالی داشته باشید. این ویزا نیازی به مدرک زبان ندارد؛ مدت اعتبار آن یک سال است.

مدت زمان بررسی پرونده حدود 8 ماه تا یک سال است، امکان تبدیل وضعیت شما به اقامت دائم، همچنین دریافت ویزای همراه وجود دارد.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) به معنای ورود سریع یکی از محبوبترین و شناخته شده ترین سیستم های مهاجرت به کانادا به صورت دائم است؛ یکی از پیش نیازهای اقدام از طریق سیستم اکسپرس اینتری، ارائه نمره زبان و نشان دادن تسلط به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسه است. بهتر است بدانید اکسپرس انتری همانطور که عنوان شد یک سیستم است و خود شامل 3 زیر شاخه یا روش اقدام جهت اخذ اقامت دائم کاری کاناداست که در ادامه درباره آن صحبت می کنیم:

سیستم اکسپرس اینتری کانادا

یکی از زیر شاخه های سیستم اکسپرس اینتری، روش فدرال اسکیل ورکر یا FSW است که با عنوان برنامه نیروی کار ماهر فدرال شناخته می شود. این روش به حداقل یک سال سابقه کار حرفه ای و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیاز دارد.

از مواردی که در سیستم اکسپرس اینتری مورد بررسی قرار می گیرد، سطح زبان، تحصیلات، سابقه کاری و سن می باشد. مجموع امتیازاتی که در هر یک از این فاکتورها کسب می کنید می تواند تعیین کند که آیا برای شما دعوتنامه صادر خواهد شد یا خیر! افرادی که بالاترین امتیاز را در موارد فوق دریافت کنند، دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.

برنامه فدرال اسکیل ترید یا نیروی کار فنی فدرال به عنوان یکی دیگر از زیر شاخه های سیستم اکسپرس انتری، راهی است که از طریق آن نیروهای ماهر در حوزه های فنی می توانند به کانادا مهاجرت و اقامت دائم آن را دریافت کنند. از جمله پیش نیازهای این روش 2 سال سابقه کار در مشاغل فنی، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای کانادایی یا گواهی احراز صلاحیت در این مشاغل الزامی است.

این روش نیز مسیری برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری است که به حداقل یک سال سابقه کار در کانادا و تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسه نیاز دارد. البته باید قصد زندگی در هر یک از ایالت های کانادا به جز کبک را داشته باشید.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که از سال 2024، دولت کانادا تصمیم گرفته تا از نیروی کار ماهر داخل کانادا استفاده نماید. بنابراین صرف داشتن تجربه کار کانادایی می تواند به شما کمک کند تا از طریق این روش بتوانید برای دریافت اقامت دائم کانادا استفاده نمایید. این روش می تواند مورد استفاده دانشجویان بین المللی قرار گیرد که یکی از مقاطع تحصیلی خود را در کانادا گذرانده و از آن فارغ التحصیل شده اند.

ویزای کار کانادا برای ایرانیان

اوپن ورک پرمیت ایرانیان که با عنوان ویزای کار کانادا برای ایرانیان نیز شناخته شده است، به دلیل حمایت از ایرانیان داخل خاک کانادا و از تاریخ اسفند ماه 1401 ایجاد شد. در ابتدا این قانون یک ساله و تا تاریخ 28 فوریه 2024 مصادف با اسفند ماه 1402 وجود داشت و به ایرانیان امکان اقامت موقت طولانی مدت تری با عنوان توریست، دانشجو یا نیروی کار موقت در کانادا می داد تا اینکه در تاریخ 29 فوریه 2024 به مدت یک سال دیگر یعنی تا اسفند ماه 1403 نیز تمدید شد.

اکنون ایرانیان فرصت دارند تا تاریخ 28 فوریه 2025 برای استفاده از این قانون اقدام کنند که در ادامه به شرح این قانون و شرایط استفاده از آن می پردازیم.

ویزای کار کانادا برای ایرانیان

کافی است به عنوان یک ایرانی، اقدام به دریافت ویزای توریستی کانادا تا تاریخ 28 فوریه 2025 مصادف با 10 اسفند 1403 نمایید. به محض ورود به کانادا، با تبدیل ویزای توریستی به کاری می توانید مجوز کار 3 ساله ایرانیان را دریافت کنید. با این مجوز امکان کار در هر نقطه از کانادا و برای هر کارفرمایی را خواهید داشت. فقط توجه داشته باشید که ورود به کانادا به عنوان توریست نیاز به دلایل قانع کننده دارد.

سفر به کانادا یا به دلیل تفریح و بازدید از جاذبه های توریستی یا به دلیل دیدن اعضای خانواده، اقوام و آشنایان صورت می گیرد. بنابراین باید با سابقه سفر به حوزه شنگن و کشورهای مشابه، یا داشتن دعوتنامه از کانادا بتوانید آن را توجیه کنید و پس از ورود اقدام به تغییر وضعیت خود نموده و ویزای کار خود را دریافت کنید.

با استفاده از پابلیک پالیسی ایرانیان، اگر به عنوان دانشجو وارد خاک کانادا شده اید و ویزای تحصیلی دارید، باز هم می توانید ویزای تحصیلی را به کاری تبدیل و درخواست مجوز کار 3 ساله ایرانیان را بدهید. تعدادی از دانشجویان ایرانی در این شرایط تحصیل خود را رها می کنند؛ توصیه ما این است که تحصیل خود را نیز ادامه دهید چون علاوه بر تجربه کار کانادایی با استفاده از ویزای کار کانادا برای ایرانیان، می توانید تحصیلات کانادایی را نیز در پرونده اقامت دائم خود قرار دهید.

مخصوصا اگر دوره تحصیلی شما کوتاه مدت است به عنوان مثال در کالج های کانادا ثبت نام کرده اید. پس از آن می توانید برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های استانی اقدام نمایید.

ویزای کار TFWP کانادا

با استفاده از ویزای کار TFWP در کانادا، کارفرماهای کانادایی می توانند نیروی کار موقت خارجی را با استفاده از LMIA استخدام کنند. برای اینکه واجد شرایط روش برنامه نیروی کار موقت خارجی یا TFWP در کانادا باشید، باید حتما جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی داشته باشید که به دنبال نیروی کار موقت است و از جانب دولت کانادا مجوز استخدام نیروی خارجی از طریق LMIA را دارد.

ویزای کار TFWP کانادا

مدت زمان بررسی ویزای جاب آفر کانادا، بین 6 هفته تا 8 ماه زمان می برد. اما به طور کلی نوع ویزای کاری که متقاضی انتخاب می کند و کشور مبدا متقاضی تاثیر زیادی در متوسط مدت زمان بررسی درخواست این نوع ویزا دارد.

ویزای جاب آفر کانادا نیازی به مدرک زبان ندارد بلکه باید مهارت زبان خود در شغل مورد نظر را به همراه سابقه کار مرتبط نشان دهید. ارائه جاب آفر از کارفرمای کانادایی به همراه LMIA الزامی است. اپلیکیشن فی یا هزینه بررسی این ویزا 155 دلار و هزینه LMIA برای هر کارمند، 1000 دلار می باشد.

این روزها بحث مهاجرت پرستاران با ویزای کاری بسیار داغ است و طبیعی است که کانادا به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر، جزو اولویت های جستجوی مخاطبان جویای کار بین المللی مخصوصا پرستاران باشد. برنامه ای برای پرستاران خانگی یا caregivers جهت مراقبت از سالمندان و کودکان ایجاد شده و به دلیل کمبود نیروی کار در این بخش دولت کانادا تصمیم گرفته تا نیروی کار ماهر موقت از این طریق را به کانادا جذب کند.

از جمله الزامات اولیه ویزای کار کانادا برای پرستاران خانگی ارائه حداقل نمره آیلتس 5، گذراندن دوره آموزشی مرتبط با حوزه پرستاری سالمندان و کودکان، داشتن سابقه کار مرتبط، داشتن جاب آفر (مخصوصا اگر کمتر از یک سال سابقه کار دارید) و ارائه LMIA الزامی است. مدت زمان بررسی این پرونده ها بسیار طولانی است. اما اگر به دنبال ویزای کار در کانادا هستید حتما با وکیل مهاجرت شرکت مهاجرتی افق ماندگار تماس بگیرید.

توجه داشته باشید هزینه ارائه LMIA، 1000 دلار می باشد. این ویزا، امکان دریافت ویزای همراه نیز دارد و همراهان یعنی اعضای خانواده اجازه کار و تحصیل دارند؛ همچنین می توانید ویزای کار خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. درصد پذیرش ویزای کار کانادا برای پرستاران، با توجه به شرایط عنوان شده و حال حاضر کانادا، بالاست.

برنامه نامزدی استانی کانادا یا PNP

برنامه نامزدی استانی یا PNP، مهاجرت با عنوان یکی از نامزدهای استانی برای نیروی کاری است که مهارتها، تحصیلات و تجربه کاری وی در اقتصاد بخشی از کانادا یا استان خاصی از کانادا به شدت مورد نیاز است؛ تمایل دارد در آن استان یا ایالت زندگی کند و مقیم دائم کانادا باشد. این برنامه نیازی به جاب آفر ندارد و در صورتی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای آن اقدام نکنید، حتی نیاز به نمره زبان آیلتس نیز ندارد.

بهتر است بدانید هر استانی زیر شاخه های خود دارد که گروه های خاصی را هدف قرار می دهد و مدارک متفاوتی برای PNP یا برنامه نامزدی استانی نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال در یک زیر شاخه از یک برنامه، استان ها ممکن است دانشجویان، تاجران، نیروی کار ماهر و نیروی کار نیمه ماهر را هدف قرار دهند. البته استان های نوناوات و کبک برنامه نامزدی استانی یا PNP ندارند.

شرایط شرکت در قرعه کشی های استانی PNP حتی از طریق اکسپرس انتری نیز امکانپذیر است و افرادی که امتیاز CRS کمتری در پول یا استخر اکسپرس اینتری کسب کرده اند، می توانند از طریق PNP استانی اقدام به درخواست اقامت دائم کانادا نمایند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی یا PNP

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی یا PNP باید در نظر داشته باشید که اولین هزینه شما، احتمالا جهت کسب نمره آزمون زبان است. علاوه بر آن هزینه بایومتریک 85 دلار، هزینه های دولتی 1325 دلار برای بزرگسالان و 225 دلار برای فرزندان، هزینه آزمایشات پزشکی به طور متوسط 450 دلار برای بزرگسالان و 250 دلار برای فرزندان و هزینه بررسی پرونده برنامه نامزدی استانی شما نیز حداکثر تا 1500 دلار می باشد.

مجموع هزینه بین 2000 تا 4000 دلار خواهد بود که با توجه به سایر مدارک مورد نیاز ممکن است کمتر با بیشتر از این مقدار باشد.

لیست مشاغل ویزای کار کانادا

لیست مشاغلی که می توانید برای ویزای کار آنها در کانادا درخواست دهید در سیستمی تحت عنوان NOC یا طبقه بندی ملی مشاغل وجود دارد و مانند دفترچه راهنمای مشاغل برای دولت کانادا و افراد جویای کار در کانادا عمل می کند. قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید داشتن جاب آفر از کارفرما می تواند بخش اعظم درخواست ویزای کار کانادا را برای شما انجام دهد. می توانید از طریق وبسایت هایی مانند indeed, Workopolis و لینکدین دنبال کار مورد نظر خود باشید. درآمد مشاغلی که بیشترین درخواست را در کانادا دارند در ادامه عنوان شده است:

اگر در جستجوی ویزای کار معماری در کانادا هستید بهتر است بدانید بازار کار این رشته در استان های نوا اسکوشیا، آلبرتا و بریتیش کلمبیا در سال های آتی نسبتا عالی است و در استان های کبک، ساسکاچوان، مانیتوبا و آنتاریو خوب است. مهارت های لازم برای ورود به حیطه معماری در کانادا شامل مدیریت، برقراری ارتباط حرفه ای، مشاوره، تحلیل داده، دانش ساخت و ساز، برنامه ریزی و مدیریت زمان، نوآوری در طراحی و ... است.

مدارک لازم برای استخدام توسط اکثر کارفرماها مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری؛ تجربه 3 سال کارآموزی و ... می باشد. متوسط درآمد ساعتی حدود 32 دلار، حداقل 20 و حداکثر حدود 60 دلار کانادا درآمد خواهید داشت.

افراد زیادی به دنبال ویزای کار پرستاری در کانادا هستند. چه در دوران پاندمی کرونا چه بعد از آن تقاضا برای نیروی کار پرستاری در کانادا افزایش یافت. مخصوصا از تابستان گذشته یعنی سال 2023، ویزای کار مربوط به شغل پرستاران خانگی یا caregivers پرطرفدار شد. این ویزای کار به پرستارانی تعلق می گیرد که در حوزه مراقبت های مربوط به سالمندان و کودکان دوره های آموزش حرفه ای را گذرانده و یا حداقل یک سال تجربه کار کانادایی داشته باشند.

افرادی که متقاضی ویزای کار پرستاری در کانادا هستند، همچنین می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری، برنامه نامزدی استانی کانادا و نیروی کار ماهر کبک اقدام کنند. روش های گفته شده برای افرادی است که سابقه کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشند.

درآمد پرستاران در کانادا با توجه به تجربه و اینکه در چه بخشی از بیمارستان شروع به کار می کنند یا در چه ایالتی از کانادا مشغول به کار می شوند متفاوت خواهد بود. به طور کلی متوسط درآمد پرستاران در کانادا حدود 70.000 دلار در سال یا 37 دلار در ساعت است. اگر پرستاری بدون تجربه هستید درآمد سال اول شما حدود 56.000 دلار می باشد و پرستاران باتجربه 84000 دلار کانادا در سال درآمد دارند.

چنانچه تمایل دارید از هزینه ویزای کاری کانادا اطلاع یابید حتما با شماره های شرکت مهاجرتی افق ماندگار تماس بگیرید (05131071) و وقت مشاوره تخصصی مهاجرت خود را رزرو کنید.

اگر تمایل دارید به عنوان یک آرایشگر به کانادا مهاجرت کنید، بهتر است از قبل تحقیقات لازم را درباره متوسط درآمد و شرح شغلی انجام دهید. اینکه به عنوان یک فرد مبتدی در حرفه آرایشگری وارد کانادا می شوید یا تجربه لازم در این کار را دارید، در نحوه جستجوی شما تاثیر خواهد گذاشت.

به عنوان مثال اگر یک دستیار آرایشگر تمام وقت در شهری مانند تورنتو کانادا باشید، باید به مهارتهای اولیه این شغل و مواردی که کارفرما از شما خواهد خواست، تسلط کامل داشته باشید؛ متوسط درآمد شما 34.5 تا 43.7 هزار دلار در سال خواهد بود و مهارتهای مورد نیاز زبان انگلیسی، تجربه کار و حداقل مدرک دیپلم می باشد.

به عنوان آرایشگر در کانادا متوسط درآمد شما، 38269 دلار خواهد بود. یک فرد مبتدی در حوزه آرایشگری حداقل 31688 دلار کانادا و حداکثر تا 55322 دلار درآمد خواهید داشت. درآمد کار ارایشگری در شهرهای مختلف کانادا می تواند متفاوت باشد بنابراین به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

بعد از مهاجرت به کانادا، به عنوان ماما می توانید در کلینیک های مامایی در بیمارستان ها، مراکز زایمان و بهداشت تحت نظر ماماها و کلینیک های خصوصی مشغول به کار شوید. درآمد شما به عنوان فردی که با ویزای کار مامایی در کانادا حضور دارد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. متوسط درآمد سالانه 81.000 دلار خواهد بود. اگر شغل تمام وقت شما باشد، پس از کسر مالیات بر درآمد بین 80 تا 90 هزار دلار در سال درآمد دارید. برای افراد کم تجربه زیر مبلغ 80 هزار و افراد با تجربه تا حدود 104 هزار دلار کانادا درآمد دارند.

به طور کلی شرایط مهاجرت به کانادا با ویزای کار مامایی، نیاز به مدارک و الزامات خاصی دارد که چنانچه تمایل دارید در رابطه با آن بیشتر بدانید، حتما اخبار شرکت مهاجرتی افق ماندگار را دنبال کنید.

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

بهتر است بدانید هر کسی شرایط دریافت ویزای کاری کانادا را ندارد. این شرایط برای گروه ها و افراد خاصی است که تجربه کاری مرتبط، مهارتهای انجام کار تخصصی مربوطه، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و مهمتر از همه مهارت های نرم در محیط کاری را داشته باشند؛ تمامی این موارد می تواند از جمله شرایط اولیه دریافت ویزای کاری کانادا باشد.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

برای هر روشی مدارک تکمیلی مورد نیاز خواهد بود که شرایط ویزای کاری کانادا را متفاوت می کند. نکته مهم این است که ویزای کاری کانادا شرایط سنی ندارد و برخلاف ویزای تحصیلی، در برخی موارد سن شما باید بالا باشد چون به تجربه و تخصص همچنین مهارت شما در آن شغل بیشتر نیاز است. مگر اینکه از طریق جاب آفری برای ویزای کاری کانادا اقدام کرده باشید که شرط سنی داشته باشد.

  • پاسپورت
  • مدارک شناسایی که به صورت رسمی ترجمه شده باشند
  • مدارک تحصیلی به همراه ترجمه رسمی
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • مدرک مربوط به نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدارک مربوط به تجربه کار ( فیش حقوقی، سابقه بیمه و … )
  • گواحی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه و …

فرآیند اخذ ویزای کار کانادا

فرآیند اخذ ویزای کار کانادا از دو طریق امکان پذیر است: یا به عنوان نیروی کار متخصص و ماهر به کانادا مهاجرت می کنید یا به عنوان نیروی کار خارجی موقت. در حالت اول به محض ورود، کارت اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید اما در حالت دوم پس از ورود به کانادا می توانید با استفاده از روش های مختلف، جهت اخذ اقامت دائم خود اقدام کنید.

چندین روش برای دریافت ویزای کار وجود دارد اما تمامی مراحل درخواست ویزای کار کانادای شما باید تماما در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا طی شود. اگر مهارت و تخصص کافی در شغل خود دارید، به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط هستید، سابقه کار مرتبط دارید و می توانید مهارت خود را به اثبات برسانید، بهترین راه مهاجرت از روش کاری به کانادا است.

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا با توجه به روشی که از طریق آن اقدام می کنید متفاوت است. اما می توانید با مراجعه به سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا و بخش مدت زمان بررسی پرونده های کانادا یا Processing Time متوسط زمان بررسی پرونده خود توسط آفیسرهای اداره مهاجرت را ببینید. این مدت زمان هر هفته آپدیت می شود.

دریافت ویزای کاری کشور کانادا
هزینه ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کاری کانادا به دو بخش تقسیم می شود. هزینه بررسی ویزای کار در کانادا که همان اپلیکیشن فی است و تقریبا مبلغ ثابتی در روش های مختلف از شما دریافت و پرونده شما توسط افسر صدور ویزا بررسی می شود. هزینه بعدی هزینه مربوط به روشی است که از طریق آن اقدام می کنید. به عنوان مثال اگر از طریق کارآفرینی اقدام کنید در مقایسه با ویزای کار ایرانیان که رایگان است، نیاز به پرداخت هزینه بسیار بیشتری می باشد.

هزینه بررسی ویزای کار در کانادا با توجه به انواع روش های اقامت موقت و دائمی که می توانید از طریق آن اقدام کنید، متفاوت است و با مراجعه به سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا می توانید هزینه بررسی انواع ویزای کار از جمله مجوز کار بعد از تحصیل، مجوز کار ایرانیان (رایگان)، اکسپرس اینتری و ... را دریابید. البته این هزینه تحت عنوان اپلیکیشن فی، در هر یک از روش های مطرح شده انواع ویزای کار در همین مقاله نیز عنوان شده است.

نکات مهم پس از ورود به کانادا با دریافت ویزای کاری

آمادگی قبل از ورود به کشوری جدید، می تواند احساس ناخوشایند سردرگمی و هیجان منفی را در شما کاهش دهد. اگر موفق به دریافت ویزای کاری کانادا شده اید، بهتر است قبل از ورود به این کشور به نکاتی توجه داشته باشید.

دو هفته اول ورود به کانادا

ممکن است در ابتدای ورود به این کشور به واسطه ویزای کاری کانادا کمی دچار سردرگمی شوید در ادامه تعدادی از کار های ضروری که می بایست پس از ورود به کشور کانادا انجام دهید را آورده ایم. البته این لیست محدود به این موارد نیست و از حوصله این بحث خارج است. اگر به اطلاعات بیشتری در رابطه با لیست کارهای خود پس از ورود به کانادا نیاز دارید، به صفحه اینستاگرام شرکت مهاجرتی افق ماندگار مراجعه کنید.

  • ارائه آدرس کانادایی
  • درخواست سین نامبر یا شماره بیمه اجتماعی
  • دریافت سیم کارت کانادایی
  • باز کردن حساب بانکی در یکی از بانک های کانادا
  • دریافت کارت بیمه درمانی دولتی کانادا
  • به خاطر سپردن شماره اورژانس 911 برای موارد اضطراری
  • ثبت نام فرزندان در مدارس (که برای دارندگان مجوز کار، مدارس دولتی کاملا رایگان است)
  • دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا

کلام آخر افق ماندگار درباره ویزای کاری کانادا

همانطور که تا اینجای مقاله عنوان شد، دریافت ویزای کاری کانادا در انواع آن کاری سخت و پیچیده است؛ درست است که افراد بسیاری هر ساله خود اقدام به درخواست ویزای کار کانادا می نمایند اما به دلیل نداشتن تجربه در نوع آماده سازی پرونده، درصد ریجکتی این پرونده ها بالا می رود. اینکه سابقه ریجکتی در پرونده خود داشته باشید در مجموع کار ارسال اپلیکیشن یا درخواست بعدی شما را سخت می کند.

بنابراین بهتر است از مشاوره مهاجرت توسط وکلای با تجربه استفاده کنید تا فراید دریافت ویزای کاری کانادا را به صورت دقیق تر و همچنین با ریسک کمتری پیش ببرید. در صورت تمایل با شماره های 05131071 تماس حاصل فرمایید و وقت مشاوره تخصصی مهاجرت کاری خود را رزرو نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به اینستاگرام افق ماندگار از آخرین اخبار و آپدیت های مهاجرتی مطلع شوید.

پاسخ به سوالات متداول مهاجرتی

اگر از روش هایی مانند جاب آفر یا ویزای کاری ایرانیان اقدام به درخواست ویزای کاری کانادا نمایید، بله، می توانید بدون مدرک زبان نیز درخواست خود را تکمیل کنید. در غیر این صورت با استفاده از روش هایی مانند سیستم اکسپرس اینتری، حتما تسلط شما به یکی از زبان های انگلیسی و فرانسه مورد نیاز است.

پاسخ این سوال کاملا بستگی به نوع ویزای کار کانادا دارد؛ اما در برخی موارد مشخص است به عنوان مثال اگر از روش هایی مانند ویزای کار ایرانیان اقدام کنید، مجوز کار 3 ساله ایرانیان را دریافت خواهید کرد. سایر روش ها مانند اکسپرس اینتری که به اقامت دائم منجر می شود، محدودیتی از نظر تعداد سال ندارند و در مواردی که با جاب آفر به کانادا وارد می شوید مدت زمان اقامت شما در کانادا در ویزای جاب آفر کانادا قید شده است.

از جمله مدارک لازم برای ویزای کار کانادا، مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر، مدرک آزمون زبان بین المللی، دعوتنامه کاری از کانادا، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی سلامت پزشکی، مدارک تحصیلی، گواهی تمکن مالی و ... می باشد. به طور کلی مدارک ویزای کار کانادا بستگی به روش انتخابی شما دارد، بنابراین حتما از مشورت وکیل مهاجرت ما در شرکت مهاجرتی افق ماندگار استفاده کنید.

شرایط ویزای کار ساسکاچوان کانادا مورد بررسی افراد زیادی که جویای مهاجرت کاری هستند، قرار می گیرد. اقتصاد ایالت ساسکاچوان مبتنی بر کشاورزی و منابع طبیعی است. در صورتی که تمایل دارید از طریق این ایالت برای دریافت اقامت دائم کانادا و مهاجرت به کانادا اقدام نمایید، حداقل شرایط مورد نیاز ویزای کاری ساسکاچوان به شرح زیر خواهد بود:

  • ارائه تمکن مالی کافی
  • ارائه نمره زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB 6
  • حداقل مدرک کارشناسی یا لیسانس
  • قبولی در سیستم اکسپرس اینتری
  • داشتن حداقل یک سال تجربه کاری طی 10 سال گذشته بر اساس لیست مشاغل ساسکاچوان
  • کسب امتیاز 100/60 برنامه ساسکاچوان

در صورتی که امتیازات لازم را دارید، می توانید برای ویزای کار ساسکاچوان کانادا درخواست دهید.

در صورتی که برای ویزای کار کانادا از طریق جاب آفر درخواست دهید، محدودیت سنی کاملا بستگی به شرایطی دارد که کارفرما در پیشنهاد خود مطرح می کند. اقدام از طریق سیستم اکسپرس اینتری در سنین پایین تر نیز می تواند امتیاز CRS شما را بالاتر برده و شانس دریافت دعوت نامه کاری از طریق روش های این سیستم را افزایش دهد. اما به طور کلی محدودیت سنی برای ویزای کار کانادا معنی ندارد.

بهتر است بدانید کشور کانادا زمانی که قصد صدور کارت اقامت دائم دارد، افرادی را ترجیح می دهد که تجربه کاری یا پیشنهاد شغلی یعنی جاب آفر داشته باشند. پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمای کانادایی مسیرهای متعددی را پیش روی شما برای دریافت کارت اقامت دائم کانادا قرار می دهد که می توانید از طریق دعوت نامه کاری سیستم اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید. شرایط دعوت نامه کاری کانادا به طور کلی به این صورت است که:

  • باید در سربرگ، کتبی و به صورت کاملا رسمی باشد.
  • تمامی جزئیات کار مورد نظر مانند درآمد، مالیات بر درآمد، شرح شغل، ساعات کاری و ... در این دعوتنامه عنوان شده باشد.
  • از طرف کنسولگری و یا سفارت کانادا صادر نشده باشد.

کار در کانادا با ویزای توریستی امکانپذیر نیست یا بهتر است بگوییم غیر قانونی است. در صورتی می توانید در کانادا کار کنید که وضعیت توریستی شما به کاری تغییر کند؛ یعنی یا از قانون ایران 2023 استفاده کنید و مجوز کار 3 ساله ایرانیان را دریافت کنید که در این صورت دیگر توریست نیستید؛ یا بدون استفاده از این قانون، یکی از کارفرماهای کانادایی زمانی که در کانادا هستید، به شما پیشنهاد شغلی یا جاب آفر همراه با LMIA ارائه دهد که به استناد آن می توانید وضعیت توریستی خود را به کاری تغییر دهید.

میزان تمکن ویزای کاری کانادا با توجه به شرایط هر متقاضی و روشی که از طریق آن برای مهاجرت کاری کانادا انتخاب می کند، متفاوت است. به دلیل تخصصی بودن مبحث تمکن مالی مخصوصا در حوزه ویزاهای کاری، حتما با مشاورین ارشد شرکت مهاجرتی افق ماندگار به شماره 05131071 تماس حاصل نموده و وقت مشاوره تخصصی خود را رزرو نمایید.

تقریبا برای تمامی روش هایی که منجر به دریافت ویزای کاری کانادا می شود، چه از راه های اقامت دائم چه اقامت موقت، امکان دریافت ویزای همراه کاری کانادا وجود دارد. همراه شما به عنوان همسر و فرزند اجازه کار و تحصیل در کانادا را دارند.

چنانچه موفق به دریافت ویزای کار کانادا شوید می توانید مدارکی همچون گواهینامه های سازمان فنی حرفه ای را در رزومه خود قرار دهید. اما توجه داشته باشید که امکان دریافت ویزای کار کانادا با مدرک فنی حرفه ای وجود ندارد بلکه در اغلب روش ها، از شما مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا لیسانس خواسته خواهد شد.

باید توجه داشته باشید از 22 ژانویه 2024، برای مقطع لیسانس و کالج های کانادا امکان دریافت اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا وجود ندارد و دانشجویان تنها در حین تحصیل در کانادا می توانند به صورت پارت تایم کار کنند. دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا می توانند مجوز کار بعد از تحصیل 3 ساله در کانادا دریافت کنند. برای دریافت این مجوز حتما باید تا حداکثر 180 روز بعد از دریافت مدرک خود اقدام نمایید. مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات و درخواست مجوز تحصیلی معتبر هنگام درخواست PGWP از جمله الزامات اولیه این مجوز می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *