دانشگاه های تاپ کانادا برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری و مالی

حسابداری و حسابرسی در گروه دوره های حرفه ای قرار می گیرند که بالاترین ظرفیت مهاجرت را دارند. فارغ التحصیلان بین المللی به کانادا می آیند تا از سخنرانی های پیشرفته در حسابداری و سایر زمینه های مرتبط استفاده کنند.

به طور متوسط، حسابداران در کانادا می توانند 55011 دلار در سال درآمد داشته باشند که بیشترین درآمد سالانه بالاتر از 75000 دلار است. تحصیل حسابداری فرصت هایی را برای کار در این رشته برای فارغ التحصیلان آن در کانادا و ایالات متحده آمریکا فراهم می نماید، به دلیل اینکه هر دو کشور از استانداردهای حسابداری و اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) مشابه پیروی می کنند.

تفاوت هایی در استانداردهای حسابداری وجود دارد، اما می توان آنها را با گذراندن دوره تحصیلی درک کرد. به علاوه، وقتی نوبت به دادن آزمون CPA می‌ رسد، آماده شدن برای این آزمون در کانادا می‌تواند به شما کمک کند برای آزمون CPA در ایالات متحده نیز آماده شوید.

توجه داشته باشید نتیجه آزمون CPA شما در کانادا واجد شرایط بررسی در ایالات متحده نخواهد بود. اما تحصیل دوره های حسابداری در کانادا به شما کمک می کند تا برای آزمون مشابه در ایالات متحده آمریکا آماده شوید.

 

دانشگاه های تاپ کانادا برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری و مالی

  • دانشگاه تورنتو

گزارش US News and World، که در ارتباط با رتبه بندی جهانی دانشگاه هاست، دانشگاه تورنتو را در جایگاه شانزدهم رتبه بندی جهانی قرار داده است. این دانشگاه در انتاریو واقع شده، دوره تحصیلی کارشناسی ارشد حسابداری و مالی (MAccFin) بهترین دوره آموزشی آمریکای شمالی است زیرا حسابداری و امور مالی را که در اینجا آموزش داده می شود ادغام می کند. به طور مشابه، دوره های دیگری نیز وجود دارد که برای ارائه دانش کاربردی و کمک به دانشجویان برای کسب به روزترین دانش و آمادگی برای آینده ای بهتر ایجاد و ارائه شده اند.

  • دانشگاه مک گیل

با شروع به عنوان یک موسسه تحقیقاتی دولتی، دانشگاه مک گیل به یک موسسه برتر در کشور کانادا تبدیل شده است. پردیس دانشگاه مملو از امکانات روز دنیاست. برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه مک گیل دارای دیپلم حسابداری و دو برنامه مدرک تحصیلات تکمیلی در برنامه ریزی مالی و آموزش حرفه ای CPA است.

  • دانشگاه کوئینز

تاسیس در سال 1841، دانشگاه کوئینز بیش از 150 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از جمله در رشته حسابداری و مالی ارائه می دهد. همچنین، مدرسه کسب و کار اسمیت با دانشگاه کوئینز مرتبط است که در دوره های مالی، بازرگانی و حسابداری تخصص دارد.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، دوره هایی در رشته حسابداری و مالی بر اساس تئوری و کاربردهای عملی ارائه می دهد. به طور خاص، این دوره ها برای توسعه تفکر انتقادی و بهبود مبانی کسب و کار دانشجو طراحی شده اند. دوره هایی مانند کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی، مدیریت و تجزیه و تحلیل کسب و کار، به همراه گزینه هایی جهت انتخاب از دوره های دوگانه که دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ادغام می کنند، وجود دارد.

  • دانشگاه یورک

موسسه ای پرطرفدار که دوره های آموزش عالی در کانادا را ارائه می دهد. همچنین برای ارائه کمک های مالی چشمگیر به دانشجویان شناخته شده است. شما می توانید یک دوره دارای گواهینامه در حسابداری یا دوره حسابداری حرفه ای پیشرفته را انتخاب کنید. علاوه بر این، دانشگاه یورک دوره های آموزشی آنلاین در هر دو دوره فوق الذکر را ارائه می دهد.

  • کالج Centennial

این کالج به عنوان یک کالج عمومی ساده شروع به کار کرد اما امروزه به موسسه ای در سطح جهانی تبدیل شده که طیف گسترده ای از دوره های حسابداری را در کانادا ارائه می دهد. به همین دلیل، این کالج در تلاش برای جذب دانشجویان بین المللی است تا دوره های تحصیلی خود در رشته های حسابداری بازرگانی، حقوق و دستمزد، مدیریت بازرگانی و مدیریت استراتژیک را در این کالج بگذرانند.

  • دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر از سال 1887 آموزش با کیفیت را در دستور کار خود قرار داده است. این دانشگاه به خاطر چندین دوره معتبر از جمله دوره های کارشناسی ارشد در رشته حسابداری بین دوره های تحصیلی کانادا شناخته شده است. شما می توانید از دوره های دیپلم، برنامه های گواهی CPA-محور، دوره های تخصصی (حسابرسی، مالیات و غیره) و مطالعات پایه انتخاب کنید.

  • کالج Humber

این کالج چندین دوره آموزشی حسابداری در کانادا به دانشجویان ملی و بین المللی ارائه می دهد. می توانید از بین دوره های دارای گواهینامه در رشته های مدیریت حسابداری، برنامه ریزی مالی و حسابداری پیشرفته انتخاب کنید. بیش از 44 دوره آموزشی برای مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد؛ در این دانشگاه اکوسیستمی خواهید یافت که ظرفیت تفکر انتقادی شما را افزایش می دهد.

  • دانشگاه آلبرتا

آلبرتا به عنوان یکی از دانشگاه های تاپ کانادا شناخته شده است و یک موسسه ارجح برای کارشناسی ارشد حسابداری در کانادا است که دارای امکانات پیشرفته، اساتید برنده جایزه و دارای افتخارات زیاد است. می توانید در دانشکده بازرگانی یا حسابداری و تجزیه و تحلیل کسب و کار، در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید.

  • دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو به دلیل یادگیری تجربی و توانایی تأثیرگذاری بر دانشجویان از نظر تفکر اجتماعی، افتخاراتی دریافت کرده است. علاوه بر دوره های کارشناسی ارشد حسابداری در کانادا، می توانید از بین دوره های کارشناسی ارشد مالیات، دکترا در حسابداری و کارشناسی ارشد مالی کمی انتخاب کنید.

این دانشگاه ها/ کالج ها در کانادا برای دوره های حسابداری جزو بهترین ها هستند. به راحتی می توانید اطلاعات مورد نیاز فرایند پذیرش و سایر جزئیات دوره های انتخابی خود در هر یک از این موسسات را از طریق وبسایت هر یک نیز کسب کنید.

فرصتهای شغلی بعد از دوره های کارشناسی ارشد حسابداری در کانادا

بعد از تکمیل دوره های آموزشی در حسابداری در کانادا، واجد شرایط ملحق شدن به نیروهای طیف گسترده ای از شرکتها خواهید شد چرا که تقریبا هر سازمانی به مدیریت مالی نیاز دارد. با این حال، دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد مالی و حسابداری در کانادا شما را به عنوان متخصص در رشته های مختلف آماده می سازد.

بنابراین می توانید به دنبال فرصتهای شغلی مختلفی از جمله موارد زیر باشید:

  • حسابداری قانونی
  • کنترل کننده امور مالی
  • تحلیلگر مالی
  • حسابدار مدیریتی
  • کنترل کننده امور شرکت
  • مدیر ارشد مالی
  • حسابرس، مامور رسیدگی
  • حسابداری مدیریت

اینها تعدادی از مشاغل با پرداختی بالا هستند که می توانید بعد از تکمیل دوره های حسابداری خود در کانادا برای آنها اقدام کنید.

شرایط مورد نیاز برای ارشد حسابداری در کانادا

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری در موسسات آموزشی کانادا به موارد زیر نیاز دارد:

  • مدرک تحصیلی مورد نیاز 10+2+4 سال قبل از درخواست باشد
  • نمره کلی شما در دوره کارشناسی باید بین 70 تا 75% باشد
  • حتما در آزمون آیلتس شرکت نمایید و قبول شده باشید.

مدارک مورد نیاز

برای ادامه تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید پیش نیازهایی را انجام دهید. برای دوره های حسابداری در کانادا، در ابتدا لازم است کالج یا دانشگاهی که می خواهید در آن ادامه تحصیل دهید را انتخاب کنید.

جهت پر کردن فرم درخواست دانشگاه به موارد زیر نیاز است:

  • مدرک لیسانس
  • ریز نمرات مدارک یا دوره های آموزشی قبلی
  • پاسپورت (کپی اسکن شده)
  • رزومه یا CV
  • امتیازات آزمون آیلتس یا PTE
  • اثبات تمکن مالی (یا نشان دادن بورسیه تحصیلی در صورت وجود)
  • توصیه نامه ها

با تکمیل موارد فوق، می توانید برای هر موسسه آموزشی در کانادا اپلای کنید و منتظر باشید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد. به محض دریافت مدرک ثبت نام، ویزای تحصیلی کانادا به تعداد سال های طول مدت دوره آموزشی برای شما صادر خواهد شد.

نتیجه گیری

کانادا مقصد رویایی دانشجویان برای تحصیل و ساختن یک زندگی بهتر برای شما ست. فضای دوستانه ای دارد که دانشجویان جدید را برای ورود و کشف فرصت های مختلف متقاعد می کند.

تنوع فرهنگی و جاذبه منحصربفرد کانادا برای دانشجویان بین المللی، چیزی است که هر شخصی درباره کانادا دوست دارد. با وجود چند تا از بهترین دانشگاه های جهان در کانادا، نباید فرصت تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری را به تعویق بیاندازید.

سوالات متداول

آیا می توانم همزمان با تحصیل در کانادا کار کنم؟

بله، می توانید در کانادا درس بخوانید و کار کنید، اما دانشجویان تنها اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند. اگر بتوانید ساعت هایی از روز خود را کار کنید این موضوع به مدیریت هزینه های روزانه زندگی شما در این کشور کمک خواهد کرد.

می توانم دوره های حسابداری در کانادا را به صورت آنلاین بگذارنم؟

بله، برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه یورک، گزینه انتخاب بین دوره های آموزشی حضوری و آنلاین را دارند. می توانید هنگام اپلای برای دوره های آنلاین درخواست دهید و بعدا در رابطه با انتخاب این دوره ها تصمیم بگیرید.

هزینه تحصیل ارشد حسابداری و مالی در کانادا چقدر است؟

میانگین شهریه برای دوره های ارشد حسابداری در کانادا بین 10.000 تا 25.000 دلار متغیر است. هزینه نهایی ممکن است از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد. در کنار هزینه شهریه دانشگاه، لازم است برای اقامتگاه، هزینه های زندگی روزانه و بیمه خود نیز مبالغی را پرداخت نمایید.