هزینه خرید و اجاره مسکن در کانادا

هزینه مسکن در کانادا

هزینه خرید و اجاره مسکن در کانادا چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار پر تکرار میان افرادی که قصد مهاجرت به سایر کشور ها را دارند این است که هزینه خرید و یا اجاره مسکن در کشور مقصد چقدر می باشد؟ در جلسات مشاوره گروه مهاجرتی افق ماندگار نیز این سوال به دفعات تکرار می شود در همین حیث تصمیم گرفتیم تا با انتشار مقاله ای به سوال ” هزینه خرید و اجاره مسکن در کانادا چقدر است؟ ” پاسخ دهیم، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

پیدا کردن خانه در کانادا

قبل از پرداختن به مبحث هزینه ها ابتدا بررسی کنیم که به عنوان یک مهاجر قصد دارید به کشور کانادا وارد شویم چطور می توانیم یک خانه برای خرید و یا اجاره پیدا کنیم؟ رسیدن به پاسخ این سوال بسیار سریع و ساده می باشد چرا که در کانادا اغلب افراد از طریق سایت ها و آژانس های معاملات ملکی در کانادا اقدام به پیدا کردن خانه می کنند.

سایت ها و اپلیکیشن های خانه یابی در کانادا

همان طور که در بالا اشاره کردیم معقول ترین روش پیدا کردن مسکن در کشور کانادا استفاده از سایت های اینترنتی است البته باید توجه داشته باشید که از سایت های معتبر استفاده کنید که لیستی از این سایت ها و اپلیکیشن های موبایلی که می توانید از آنها استفاده کنید قرار داده شده است.

سایت های مسکن یابی در کانادا:

اپلیکیشن های خانه یابی در کانادا:

مقررات و قوانین اجاره خانه در کانادا

قرارداد های اجاره در کانادا مشابه کشور ما یک ساله است، ولی شما می توانید قرارداد هایی با طول مدت کمتر و یا بیشتر هم منعقد کنید و پس از اتمام مدت قرارداد در صورت تمایل آن را تمدید کنید.

در خصوص تمدید قراداد های اجاره مسکن در کشور کانادا افزایش اجاره بعد از پایان رسیدن مدت قرارداد بسته به استانی که در آن زندگی می کنید متفاوت است، مثلا در بعضی از استان ها محدودیت هایی از طرف دولت برای تعیین قیمت اجاره بها مشخص می شود اما در برخی دیگر از استان ها هیچ رقم مشخصی وجود ندارد و باید طرفین به توافق برسند. البته اگر مالک قصد افزایش قیمت اجاره بها را داشته باشد میبایست از طرف شهرداری و فرمانداری تاییده بگیرد و تا 12 ماه اجازه افزایش مجدد قیمت را ندارد. همچنین این افزایش قیمت باید حداقل 90 روز قبل به مستاجر اطلاع داده شود.

قوانین وضع شده برای صاحب خانه و مستاجر برای هر ایالت در کانادا متفاوت است و ادارات و وزارتخانه های هر استان و منطقه وظیفه رسیدگی و نظارت بر قوانین را دارند.

نکات مهم برای تهیه مسکن در کانادا

مجرد یا متاهل بودن.. مسلماً افراد مجرد با فضاهای کوچک تر بهتر کنار میان تا افراد متاهل.

پشتوانه مالی قابل ملاحظه ای دارید؟ مسلماً اگر قرار هست تنها با کار کردن اجاره مسکن تون رو پرداخت کنید، حتماً باید حقوق و دارایی تون رو مد نظر قرار بدید.

و نکته مهم تر اینه که مسکن مورد نظر، دسترسی خوبی به حمل و نقل عمومی داشته باشه.

حالا می تونید با جستجو در سایت های زیر و سایت های مشابه، بهترین و به صرفه ترین خونه رو انتخاب کنید!

قوانین اجاره خانه در کانادا

در هنگام اجاره مسکن در کانادا  و یا حتی خرید خانه در کانادا حتما و حتما به شرایط ضمن قرارداد توجه کنید و بدون توجه کافی، قرارداد را امضا نکنید. قوانین اجاره در کانادا، این اجازه رو به مالک خونه میده که یک سری آپشن هایی رو برای خونه تعریف کنه. مثلا شما ممکنه فکر کنید که خونه ای که اجاره کردید علی الاصول دارای وسایل منزل هم هست، اما بعد از تحویل خونه متوجه میشید که به علت نخوندن متن قرارداد، علاوه بر اینکه وسایل خونه ای موجود نیست، شارژ خدمات عمومی خونه هم با شماست!

و یا اینکه در قرارداد گفته شده باید چمن های حیاط منزل رو کوتاه کنید  و شما با اهمال مشمول جریمه شهرداری میشید!

پس به دقت به این موارد توجه کنید!

 

انواع خانه در کانادا

از دیگر نکاتی که برای تهیه مسکن توسط یک مهاجر در کانادا باید رعایت بشه اینه که بدونه چه نوع خونه ای رو احتیاج داره؟

ما در ایران، به صورت معمول 5 نوع خونه داریم: آپارتمان، ویلایی، ویلا، زیرزمین و سوئیت!

اما در کانادا حداقل 12نوع خونه داریم!! بله درست خوندید، 12 نوع! شما موقع جستجو کردن در سایت ها با اونها مواجه میشید که بد نیست در موردشون بیشتر بدونید:

زیرزمین یا بیسمنت(Basement):

طبقات زیرزمینی یا هم کف که عموما هم ارزان قیمت هست

کاندو (Condominiums):

کاندومینیوم یا به اختصار کاندو، تقریبا مشابه آپارتمان در ایران است. یعنی هر مالک برای واحد خود سند مالکیت دریافت می‌کند و اجازه اجاره و فروش آن را دارد.

خانه های شهری کانادا (Row House or Townhouse):

حتما در فیلم های کانادایی، خونه های خطی رو دیدید که با همسایه کناریشون دیوار مشترک دارن! خونه های شهری اصولا کوچک هستند و قیمت مناسبی دارن.

خانه‌ های نیمه ‌مستقل یا دوتایی (Semi Detached House):

برعکس خونه های شهری که هر خونه، 2 تا دیوار مشترک با همسایه داره و سروصدا زیادتره، خونه های دوتایی فقط یک دیوار مشترک دارند و قیمت مناسب تری به نسبت خانه های ویلایی دارند.

خانه های یک طبقه (Bungalow):

یک ویلا با سقف شیروانی در یک محوطه سرسبز… البته درست وسط شهر!

خانه های یک و نیم طبقه ای (One and One – half storey):

شصت درصد مساحت خونه طبقه اول و 40 درصد طبقه دوم؛ صرفا از لحاظ قیمت نسبت به خونه های دو طبقه بهتر هستند.

خانه های دو طبقه ای (Two storey home):

محبوب ترین و رویایی ترین خونه! یک طبقه برای پذیرایی و آشپزخانه و یک طبقه مختص اتاق خواب ها!

استودیو (Studio Apartment):

ما در ایران بهش میگیم سوئیت! استودیو در کانادا یعنی یک اتاق نهایتاً 50 متری با آشپزخانه و سرویس بهداشتی.

اقامت در کانادا از طریق خرید خانه

یکی از اغوا کننده ترین انواع اقامت، اقامت از طریق خرید ملک در کشور مورد نظر هست. اما از اونجایی که کانادا سیاست بلوکه کردن سرمایه رو دوست نداره و مایله که سرمایه گذاران ، سرمایه شون رو وارد صنعت و پیشرفت کشور کنند، به هیچ عنوان با خرید ملک نمیتونید اقدام به دریافت اقامت دائم کنید. این رویه مسلما برخلاف ترکیه هست اما در کانادا نمیشه از طریق خرید ملک اقدام به دریافت اقامت دائم کرد.

مهاجرین و بازار مسکن در کانادا

طبق نظرسنجی جدید که توسط Royal Lepage نشان داده شده است، در هر پنج خانه که در کانادا معامله می شود یکی از خانه ها توسط مهاجرین خریداری می شود و اگر سطح مهاجرت به همین منوال ادامه یابد مسکن کانادا (Canadian Housing Market) طی 5 سال آینده 680،000 خانه توسط تازه واردین خریداری می شود.

در این نظرسنجی آنلاین، 1500 نفر از تازه واردان را که طی 10 سال گذشته به کانادا وارد شده بودند، سؤال شد. پاسخ دهندگان شامل مهاجران، دانشجویان، پناهندگان و افرادی که در کانادا برای کار می کنند بوده اند. در حالی که تنها 32 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی صاحب خانه بودند، 86 درصد گفتند که آنها املاک و مستغلات را یک سرمایه گذاری خوب می دانند و 75 درصد از آنها با پس انداز به کانادا برای خرید خانه وارد شده اند. از کسانی که صاحب خانه خود بودند، میانگین مدت زمانی که بین ورود و خرید ملک آنها گذشت، سه سال بود. در این بررسی همچنین مشخص شد که 82 درصد از پاسخ دهندگان هنوز در اولین شهر محل زندگی خود زندگی می کردند.

مناطق و استان ها:

از میان تازه واردان و مهاجرین مصاحبه شده، کسانی که در استانهای آلبرتا و استان های آتلانتیک بودند بالاترین میزان مالکیت خانه را برای مسکن کانادا داشتند، به ترتیب 45 درصد و 44 درصد بودند. تازه واردان در استان های ساسکاچوان و منیتوبا با 41 درصد بیشترین میزان مالکیت خانه را به خود اختصاص دادند. این سه منطقه همچنین بالاترین درصد افراد تازه وارد را که به محض ورود به کانادا خانه خریداری کرده اند را به خود اختصاص داده است (20 درصد در آتلانتیک کانادا و 19 درصد در آلبرتا) داشتند. درصد تازه واردانی که مستاجر هستند، بالاترین میزان در بریتیش کلمبیا با 72 درصد و بعد از آن کبک 71 درصد است.

تازه واردان یا مهاجرین در ساسکاچوان و مانیتوبا 41٪ از کل صاحبان خانه بازار مسکن کانادا در آن استانها را به خود اختصاص داده اند که بیشترین سهم در کانادا را به خود اختصاص داده است و افراد تازه وارد در استان های آتلانتیک با 31 درصد از کل خانه داران آن منطقه در رتبه دوم قرار دارند. تازه واردان در استان آتلانتیک کانادا که خانه ای را خریداری کرده اند، به طور متوسط دو سال پس از ورودشان منتظر خرید ملک خود بودند، در حالی که میانگین آن در شش منطقه مورد مطالعه سه سال بود. افراد تازه وارد به استان بریتیش کلمبیا به احتمال 86 درصد، در اولین شهر یا منطقه محل اقامت خود زندگی می کنند و پس از آن افراد تازه وارد به انتاریو (84 درصد)، کبک (83 درصد) و آتلانتیک کانادا (81 درصد) قرار دارند.

تیم مهاجرتی افق تمام تلاش خود را خواهد کرد، تا با اطلاع رسانی به موقع و دقیق آخرین اخبار آپدیت شده دولت فدرال کانادا، مهاجرت و اقامتی سریع و کم هزینه به کانادا را برای کلاینت های خود به ارمغان آورد. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا و کار در کانادا، مهاجرت سریع و تضمینی به کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارافرینی، مهاجرت خود اشتغالی به کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، مهاجرت استانی به کانادا و … گروه مهاجرتی اقامتی افق بهترین انتخاب برای شما میباشد. با همراهی موسسه افق تهدید کرونا را به فرصتی طلایی تبدیل کنید. تا پایان مسیر مهاجرتی کانادا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و حتی سالهای بعد نیز همراهتان هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *