کانادا برترین کشور دنیا در سال 2020 به لحاظ کیفیت زندگی

کانادا برترین کشور دنیا در سال 2020 به لحاظ کیفیت زندگی

برای پنجمین سال متوالی ، مردم در سراسر جهان ، کانادا را به عنوان کشور برتر دنیا به لحاظ کیفیت زندگی معرفی کردند.

از بین کشورهایی که مورد بررسی قرار گرفته است ، کانادا به دلیل پایدار بودن سیاست کشور شماره یک، برای داشتن بازار کار خوب کشور شماره دو و برای داشتن یک سیستم آموزش دولتی توسعه یافته  و خوب  شماره چهارم جهان را از آن خود کرده است . شهروندان جهان نیز امتیاز بالایی به کانادا  به دلیل داشتن یک سیستم بهداشت عمومی و به خوبی توسعه یافته داده اند.

درمجموع از  20.548 نفر از 36 کشور جهان در مورد برداشت های خود از 73 کشور مورد بررسی قرار گرفت. کشورها در 9 گروه مختلف ارزیابی شدند و امتیاز نهایی به آنها تعلق گرفت:

  • کیفیت زندگی
  • کارآفرینی
  • قابلیت های ماجراجویی
  • شهروندی
  • تاثیرگذاری فرهنگی
  • میراث فرهنگی
  • تعداد مهاجران
  • گشودگی در برابر کسب و کار باز
  • قدرت

در کل  جمع امتیازات کانادا در تمام این موارد باعث شده است که این کشور دومین کشور برتر دنیا انتخاب شود. سوئیس در رده اول قرار گرفته است اما به این معنا نیست که در تک تک موارد امتیاز اول را کسب کرده باشد.

در رده “شهروندی” ، کانادا پس از سوئد در رده دوم قرار گرفت. کشورهایی که در این بخش امتیازات بالایی کسب کرده اند ، که حقوق بشر ، محیط زیست ، برابری جنسیتی و آزادی مذهبی توجه داشتند و رعایت می کردند. آنها همچنین به حقوق مالکیت احترام گذاشته ، قابل اعتماد و صادق بودن و قدرت سیاسی در آنها به خوبی توزیع شده است.

در بخش گشودگی در برابر کسب و کار  ، کانادا رتبه سوم بعد از لوکزامبورگ و سوئیس قرار گرفت. این دسته بر اساس  سازگاری شان با کسب و کار دوستانه و شیوه های اجرایی دولت ارزیابی شده است.

کشورها بر اساس سطح فساد ، محیط مالیاتی و شیوه های دولت مورد ارزیابی قرار گرفتند. کانادا رتبه صفر از 10 برای سطح فساد را دریافت کرد این یعنی بالاترین امتیاز به خاطر عدم فساد را از آن خود کرده است و در بخش شفاف بودن عملکرد دولت امتیاز 10 را گرفت و این به این معناست که عملکرد دولت در این کشور بسیار شفاف بوده است.

منبع خبر: لطفا اینجا کلیک کنید.

 

[fusion_button link=”https://ofoghint.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86/” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”custom” button_gradient_top_color=”#4d00e8″ button_gradient_bottom_color=”#4d00e8″ button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]فرم ارزیابی رایگان[/fusion_button]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *