مناظره رهبران فدرال کانادا | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به کبک | گروه افق

مناظره رهبران فدرال درباره مهاجرت در کبک

شش رهبر احزاب اصلی سیاسی حزب فدرال کانادا در آخرین بحث و گفتگو پیش از انتخابات فدرال روز 21 اکتبر پنجشنبه شب، در مورد مهاجرت به کبک و هجوم هزاران پناهنده که در پشت  مرزهای کانادا مانده اند به بحث نشستند. در این بحث و گفتگو که به زبان فرانسه برگزار شد از رهبران پرسیده شد که نظرشان راجع اختیارات بیشتر به کبک در زمینه مهاجرت چیست؟

همانطور که می دانید کبک برخلاف سایر استانهای کانادا، این قدرت را دارد که تمام مهاجران طبقه اقتصادی و کاری را به این استان انتخاب کرده و میزان مهاجرت را به این استان تنظیم کند. دولت کنونی مهاجرت فدرال کبک کانادا CAQ در اکتبر 2018 عنان قدرت را به رهبری نخست وزیر François Legault در دست گرفتند. به صورت موقتی شروع به کاهش تعداد مهاجران کرد و خواهان این شد که مهارت ها و سطح زبان فرانسه مهاجرانی که به کبک پذیرفته می شوند مورد ارزیابی قرار گیرد.

در این مناظره رهبران اعلام کردند که خواستار گفتگو با Legault هستند، اما همه حاضر به تعهد به استقلال بیشتر برای کبک نسبت به مهاجرت نیستند و با هم توافق نداشتند. نخست وزیر جاستین ترودو گفت که در مورد سنجش مهارت ها و دانش مهاجران در زمینه ارزش های کبکی موافق است و همچنین افزود این برای محافظت از هویت و زبان بی نظیر فرانسوی استان لازم است. او همچنین افزود که چنین سنجش و آزمونی فقط برای انتخاب مهاجران به کار رود نه شهروندی Andrew Scheer، حزب محافظه کار و مهاجرت فدرال کانادا تروودو، همچنین آماده همکاری با کبک جهت استقلال بیشتری در مورد مهاجرت به استان و همچنین همکاری با کبک اعلام نمود.

Andrew Scheer در پاسخ به این سؤال که در مورد میزان جذب مهاجران کبک چه نظری دارد، گفته است که او بیشتر با کمبود نیروی کار که کارفرمایان کبک با آن روبرو هستند نگران است. وی گفت: من کبک را به شدت مورد بازدید قرار داده ام و هر کجا که رفتم یک چیز را شنیدم و آن هم کمبود نیروی کار است. تعهد Scheer برای همکاری با Legault توسط Maxime Bernier (رهبر حزب مهاجرت فدرال مردم کانادا که رقیب اصلی محافظه کاران است) زیر سؤال رفت.

Maxime Bernier ادعا کرد که وی تنها رهبری است که کاملاً آماده است تا به خواسته های Legault در مورد مهاجرت بپردازد، او می خواهد برای اطمینان از یکپارچه سازی و ترقی مهاجران اقتصادی و کاری را در برابر پناهندگان ارجحیت دهد. Bernier گفت: آقای Scheer  مهاجران بیشتری می خواهد از طرف دیگر آقای Scheer با آقای Legault  موافقت نمی کند، که می خواهد با هر یک از مهاجران مصاحبه کند تا اطمینان حاصل کند که آنها مطابق با ارزش گذاری انجام شده هستند یا خیر.

جاستین ترودو (رهبر لیبرال)

جاستین ترودو بیست و سومین نخست وزیر کانادا بود که در انتخابات فدرال و مهاجرت 2015 با اکثریت آراء دولت انتخاب شد. ترودو در سال 2007  وارد سیاست شد پس از پیروزی در نامزدی حزب لیبرال Papineau Montreal, وی در آوریل 2013 به عنوان رهبر حزب لیبرال انتخاب شد. اولویت های اصلی حزب لیبرال شامل سرمایه گذاری در طبقه متوسط، اقدام به رسیدگی به تغییرات آب و هوا و مقررات سختگیرانه تر کنترل اسلحه است.

Andrew Scheer رهبر محافظه کاران

او در سال 2017 به عنوان رهبر حزب محافظه کار انتخاب شد. او اولین بار در سال 2004 وارد سیاست شد.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *