سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا | OECD و اقامت و تابعیت کانادا | گروه افق

سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا OECD

سیستم اکسپرس اینتری دقیق ترین سیستم انتخاب در OECD انتخاب شده است. سازمان مستقر در پاریس می گوید: سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا “با دقیق ترین طراحی” در بین 36 کشور عضو سازمان توسعه اقتصادی و همکاری است و به عنوان الگوی برای کسانی که به دنبال بهبود نحوه مدیریت مهاجرت هستند، استفاده می شود. براساس گزارش جدید، کانادا دارای “بزرگترین، طولانی ترین و جامع ترین و کارآمدترین سیستم مهاجرت کارگر ماهر در OECD” است که اعضای آن شامل استرالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ایالات متحده است.

در این گزارش از کانادا به خاطر موفقیت خود در عرصه های جذب، انتخاب، ادغام و نگه داشتن مهاجران اقتصادی و ترویج “رویکردی تمام خانواده” که نیازهای همه اعضای خانواده را در نظر گرفته است (نه فقط متقاضی اصلی)، قدردانی کرده است. این گزارش می گوید، از میان نقاط قوت دیگر، کشور کانادا بر پایه “جامعه میزبان پذیرا” است که مهاجرت را جزئی از میراث ملی خود می داند.

در گردهمایی برای رونمایی از گزارش در تورنتو، توماس لیبیگ، متخصص ارشد مهاجرت با OECD، گفت: ارزیابی مستقل از سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا دهمین دوره از بررسی های انجام شده توسط OECD است.وی گفت: “بنابراین، کانادا تنها کشوری نیست که ما بر روی آن بررسی هایی را انجام داده ایم، اما به وضوح کانادا به دلایل مختلفی متمایز است.”

لیبیگ اظهار داشت که این موضوع در رویکرد خود به سیستم اکسپرس اینتری آشکار است، که مجموعه متقاضیان را برای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا – کلاس مهارت ماهر فدرال، کلاس مهارت های تجاری فدرال و کلاس تجربه کانادا مدیریت می کند. این گزارش Express Entry را “پیچیده ترین سیستم انتخاب OECD” می نامند، نظامی که امکان “انتخاب دقیق تر مهاجران کارگر نسبت به کشورهای همسایه” را فراهم می کند. لیبیگ گفت سیستم ورود كانادا به عنوان “الگو” برای مدیریت مهاجرت اقتصادی است كه بسیاری از كشورهای عضو OECD به دنبال راهنمایی هستند. از زمان معرفی آن در سال 2015، این سیستم دستخوش دو اصلاح اساسی شده است تا آنچه لیبی آن را “کاستی های اولیه” نامید، مانند تأکید بیش از حد بر یک پیشنهاد شغلی تحت سیستم رتبه بندی CRS

لیبیگ گفت: “این واکنش سریع و بهبود مداوم، تقابل کاملاً جالبی با مباحثی است که ما در دیگر کشورهای عضو OECD در مورد مهاجرت داریم.” و “هیچ سیستمی برای همیشه نیست و من فکر می کنم نمونه کانادایی این مسئله را کاملاً واضح نشان می دهد.” لیبیگ گفت: اکسپرس ایمنری نیز منحصر به فرد است زیرا براساس “ارزیابی جامع” از عواملی که برای موفقیت یک مهاجر ضروری است و همچنین تعامل این عوامل مانند تجربه کار خارجی و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی طراحی شده است. در این گزارش، سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا “نسبت به تحولات جدید بسیار واکنش نشان داده است”، و سیاست مهاجرت کانادا “قوی تر از سایر کشورها استوار است”.

لیبیگ افزود: قدرت سیستم مهاجرت کانادا منجر به حمایت زیاد مردم از مهاجرت در بین کانادایی ها شده است. پذیرش زیاد با این درک مرتبط است که مهاجرت به کانادا به خوبی مدیریت شده است. “برنامه های استانی موجب افزایش نتایج و حفظ بازار کار می شود. کانادا همچنین در گسترش مزایای مهاجرت از طریق برنامه های مختلف استانی خود نیز موفق بوده است. افزایش میزان انتخاب منطقه ای انجام شده از طریق سیستم Express Entry یکی از توصیه های مهم OECD برای کانادا است. متقاضیان ورود به اکسپرس اینتری که توسط یک استان پذیرفته شده اند 600 امتیاز اضافی CRS دریافت می کنند و همین امتیاز اضافی، دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا را به طور موثر تضمین می کنند.

OECD همچنین موفقیتهای اولیه مهاجرت آتلانتیک را برجسته کرد، در یک برنامه که در سال 2017 معرفی شده است که به کارفرمایان در چهار استان آتلانتیک کانادا اجازه می دهد کارگران خارجی را برای مشاغلی که هنوز نتوانسته اند بصورت محلی استخدام کنند، استخدام کند. در بیانیه ای Ahmed Hussen، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندان کانادا گفت که “مفتخر است” که OECDT، کانادا را به عنوان الگویی در مدیریت موفق برای سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا معرفی می کند. مهاجرت ستون اصلی موفقیت اقتصادی آینده این کشور است و دولت ما همچنان به حمایت از سیاست ها و برنامه های مهاجرت که موجب تقویت نشاط اقتصادی، اجتماعی و جمعیتی جوامع در سراسر کانادا می شود، کمک می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به منظور اپلای سریع کانادا، کار در کانادا، شرایط اخذ اقامت دائم کانادا و… با دفتر افق به شماره ۳۱۰۷۱-۰۵۱ تماس حاصل فرمایید. با صبر و شکیبایی پاسخگوی سوالات مهاجرتی اقامتی شما خواهیم بود. گروه مهاجرتی اقامتی افق افتخار دارد در تمام مراحل مهاجرتی کانادا همراه کلاینت های خود بوده و صفر تا صد خدمات مهاجرتی اعم از ترجمه مدارک، رزرو وقت از دفتر وک (VAC) سفارت کانادا برای انجام پروسه انگشت نگاری یا بیومتریک، روادید انواع ویزای موقت کانادا (Temporary Visa)، پیکاپ پاسپورت کانادایی و … را به بهترین نحو ممکن برای آنها به انجام رساند.

مطالب این صفحه برایتان مفید بود ؟

با کلیک روی ستاره ها به این مطلب امتیاز دهید.

نظر شما برای ما مهم است. 0 / 5. میزان امتیازات 0

امتیازی ثبت نشده. اولی نفری باشید که به این مطلب امتیاز میده !