آزمون ارزشهای دموکراتیک و ارزشهای کبکی برای متقاضیان مهاجرت به کبک

آزمون ارزشهای دموکراتیک و ارزشهای کبکی برای متقاضیان مهاجرت به کبک

از اول ژانویه سال 2020 ، اتباع خارجی به همراه  اعضای خانواده شان که مایل به اقامت در کبک هستند ، باید در آزمون ارزشهای دموکراتیک و ارزشهای کبک ، مطابق با منشور حقوق بشر و آزادی های کبک منعکس شده است شرکت کرده و آن آزمون را با موفقیت بگذرانند.

داوطلبان باید حداقل 75 درصد از سؤالات را در امتحان “پاسخ  صحیح” بدهند ، و باید طی 60 روز پس از ارسال درخواست خود برای دریافت گواهی انتخاب کبک (Certificat de sélection du Québec ، یا CSQ ) در این آزمون شرکت کنند.

اگر زیر 75 درصد پاسخ دهند ، می توانند مجدد در آزمون شرکت کنند. داوطلبانی که بار دوم هم رد شوند  ، می توانند در دوره ای که توسط وزارت مهاجرت کبک برگزار می کند ، شرکت کنند.

کودکان زیر 18 سال یا افراد دارای مشکلات پزشکی از این روند معاف خواهند بود.

جزئیات مربوط به نوع سؤالات ، معیارهای ارزیابی یا نحوه منابع امتحانی برای آزمون ارائه نشده است.

افراد منتخب توسط کبک برای اقامت دائم به دولت فدرال مراجعه می کنند ، که با بررسی معاینات پزشکی و استعلام سوء پیشینه به عنوان بخشی از روند تأیید آنها را آغاز می شود.

به منظور در نظر گرفتن یک CSQ ، اولین قدم ارائه ابراز علاقه از طریق ایجاد پروفایل و ابراز علاقمندی در سیستم آنلاین Arrima است.

وزارت مهاجرت کبک  ابراز علاقمندی ها را  بررسی می کند و دعوت نامه هایی را برای متقاضیانی که معیارهای بازار کار کبک را دارند صادر می کنند و در واقع این افراد منتخب باید نیاز بازار کار استان برآورده می کنند .

دولت استان کبک  CAQ  در اکتبر سال 2018 بر روی کار آمد و از همان آغاز کار جذب مهاجران را به صورت موقت کاهش  داد  و اعلام کرد که هر کس مایل به مهاجرت به کبک است باید از زبان فرانسه و ارزش های جامعه کبک اطلاعات کافی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *